סרטוני וידאו קצרים ובינה מלאכותית

שיווק בעזרת סרטוני וידאו קצרים

פעם אנשים ידעו לקרא .

האותיות היו קטנות הטקסטים ארוכים ובכל זאת קראו. כך גם היו כתובים הפוסטים שהיינו קוראים ונחשפים אליהם ברשתות החברתיות (למי שזוכר..) אבל היום, אפילו תמונות כבר לא מרגשות, העומס הויזואלי כ"כ גדול, כך שאין ברירה והנשק השיווקי היום הוא דוקא סרטוני וידאו- ועד כמה שאפשר: קצרים!

 

היתרונות של סרטוני וידאו שיווקים

סרטוני וידאו הם כלי חשוב בשיווק העסק כי הם מאפשרים לנו להעביר מסרים בצורה מרשימה ומרתקת לקהל היעד. כאשר יוצרים סרטון וידאו, אפשר להשתמש בו כדי להציג את המוצרים והשירותים שלנו בצורה יצירתית ומעניינת, להסביר את היתרונות שלהם ולהציג את הערך המוסף שהם מציעים ללקוחות.

בנוסף, סרטוני וידאו יכולים לעזור לקדם את המותג ולהציג את עצמנו כמומחים בתחום. כאשר ניצור סרטון וידאו רלוונטי ומעניין, נוכל להציג את עצמינו ככאלו שיכולים לספק פתרונות לבעיות של הלקוחות שלנו ולסייע להם להשיג את המטרות שלהם.

את הסרטונים נוכל להעלות לאתר שלנו (חשוב לקידום בגוגל), לשתף ברשתות חברתיות, בווצאפ , במיילים לרשימת התפוצה ובאתרי תוכן רלוונטים.

 

מה חשוב לקחת בחשבון לפני שיוצרים סרטוני וידאו שיווקים?

 

וידאו קצר

סרטוני וידאו קצרים הם יעילים יותר מסרטונים ארוכים כי הם מתמקדים במסר העיקרי ומספקים את המידע החשוב ביותר בצורה מהירה , קולעת ומרתקת. כאשר הסרטון קצר, הוא זכיר יותר וגם קל יותר לצפות בכולו  (ולא רק בחלק ממנו). סרטון קצר הוא אידאלי ליצירת ויראליות במדיה החברתית ומועדף על ידי האלגוריתמים של הפלטפורמות החברתיות מכיון שאילו מעודדות היום שימוש ב Short Videos.

 

סיפור

סרטון וידאו שיווקי טוב צריך להיות מעניין ולספר סיפור מרתק שישאיר את הצופים עם רצון לדעת עוד.  כדי לספר סיפור טוב בסרטון וידאו שיווקי, חשוב לזכור את קהל היעד שלנו וליצור תוכן שיענה על הצרכים והדרישות שלו. כמו כן, חשוב להתמקד בנקודת המבט של הקהל ולספק פתרונות לבעיות שהם עשויים להתמודד איתם. בנוסף, חשוב להשתמש בטכניקות סיפוריות כמו תוכניות פעולה, דמויות וסיפורים אישיים כדי ליצור קשר עם קהל היעד ולהעביר את המסר שלך בצורה מעניינת ומעוררת שיתוף.

 

הנעה לפעולה

חשוב לסיים את הסרטון עם הנעה לפעולה ברורה ופשוטה, להזמין את הצופים לבצע פעולה מסוימת כמו לקנות, להוריד מדריך , להירשם לוובינר, לשתף, להגיב וכד'.

 

סוגי סרטוני וידאו קצרים שניתן ליצור:

כחלק מהאסטרטגיה השיווקית נוכל לייצר סגנונות שונים של סרטונים ולעניין את קהל היעד הפוטנציאלי, העוקבים והלקוחות שלנו. נוכל לגוון ומידי פעם לשחרר סרטון מסוג שונה.

  1. וידאו תעודי – סרטוני עדויות והמלצות של לקוחות שהשתמשו בשירות/ מוצר.
  2. וידאו הדרכה– סרטוני וידאו להדגמת שימוש במוצר.
  3. וידאו טיזר- סרטוני וידאו מלהיבים לקראת ההשקה של השירות/ המוצר החדש.
  4. וידאו טיפ/ מסר– טיפים ומסרים קצרים בתחום התוכן של המותג
  5. וידאו שיתוף- סרטונים קצרים מתוך פעילויות שהעסק מקיים, אירועים, הצלחות וכד'
  6. וידאו מאחורי הקלעים– סרטונים שמאפשרים להתחבר לצד האנושי של המותג

 

כלי בינה מלאכותית ליצירת סרטוני וידאו בקלות:

אוקי, אנחנו רוצים לייצר סרטוני וידאו, אבל מחפשים חיים קלים (מגיע לנו..). נוכל להיעזר בפונקציות שונות שייצרו עבורנו סרטונים בקלות ובמהירות וכמעט בלי עבודה.

בד"כ לתוכנות האלו יש רמת מנוי חינמית בסיסית (למספר דקות חודשיות של וידאו, למשל) ומנויים חודשיים ממש לא יקרים.

 

יצירה אוטומטית של וידאו מתוך פוסט

כלים כמו Lumen5  , fliki.ai. מכניסים את הקישור לעמוד הפוסט והאפליקציה יוצרת ממנו סרטון קצר ומקסים.

דוגמא תוכלו לראות בפוסט הזה. אחרי שיצרתי את הסרטון, הטמעתי אותו גם בפוסט.

והנה דוגמא נוספת לסרטון מפוסט בנושא נגישות אתרים.

 

דיבוב טקסט ע"י דמות

כלים כמו studio.d-id.com מאפשרים להעלות טקסט ולייצר ממנו באופן אוטומטי סרטון שמדובב אותו ע"י דמות מתוך הקטלוג או מתוך תמונה של דמות שאנחנו מעלים למערכת. הנה דוגמא:

זו התמונה שהעלתי למערכת:

עריכת וידאו בעזרת תוכנות בינה מלאכותית

והנה הסרטון שהמערכת יצרה:

 

יצירת וידאו מתוך תסריט

אפליקציות כאלו מאפשרות להעלות את התסריט, לבחור בתבנית וידאו ואוטומטית הן יוצרות עבורכם את הסרטון , כמובן עם אפשרות לערוך את הסצנות הן מבחינת טקסט והן מבחינת התמונות וסרטוני הרקע.

דוגמא לסרטון שנעשה בתוכנת PICTORY

 

כלי עריכת וידאו אונליין

יש לכם כבר סרטון וידאו , אבל אתם צריכים עריכה קטנה? לקצר, לחבר לסרטון נוסף,  לחתוך? השתמשו בתוכנות אונליין לעריכת הוידאו (בגרסאות החינמיות יש בד"כ סימון מים על הסרטון בצד. ) :

  1. אתר לעריכת וידאו https://clideo.com/ כלים כמו חיבור, חיתוך, הקטנה ועוד.
  2. קנבה- פלטפורמה קלה לשימוש עם ממשק משתמש נוח וברור, אין צורך להיות מעצבת מקצועית כדי להשתמש בה, וכן ישנם מגוון רחב של תבניות וסגנונות מוכנים לשימוש.
  3. אפליקצייית INSHOT מהסמרטפון – האפליקציה מציעה כלים מתקדמים לעריכה כגון מיזוג מספר קטעי וידאו, הוספת תמונות, מוסיקה וכלי טקסט. בנוסף, היא כוללת מגוון סינונים ואפקטים שונים ליצירת תוכן מרהיב ומתאים לרשתות החברתיות.

קדימה לעבודה—-

יצרת בעצמך סרטון וידאו בעזרת אחד מהכלים האלו  (או אחרים שנוחים למשתמש לא מקצועי) ? שילחו אלי ואשמח לשתף את הקהילה בדוגמאות ישומיות.

תגובה אחת
  1. ימימה הגב

    בס"ד
    מ ט ו ר ף!!!!

השארת תגובה

אודליה קוזלובסקי

אודליה קוזלובסקי

אודליה קוזלובסקי מומחית לשיווק דיגיטלי מתקדם ובעלת סוכנות המדיה אודיזיין לבניית אתרי וורדפרס ופרסום בגוגל וברשתות החברתיות החל משנת 2012. מעבירה קורסים וסדנאות בשיווק דיגיטלי בפלטפורמות שונות: מעוף, מנהיגות עסקית צעירה, תמך ועוד.
גלילה לראש העמוד

לחזור אליכם בטלפון
עם הצעה משתלמת במיוחד
לבניית אתר וורדפרס?

מקפיצים מכירות!

קבלו במתנה את המדריך האינטרקטיבי שיגלה לכם איך אתר אינטרנט יעבוד בשבילכם ויקפיץ לכם את המכירות והשיווק!

דילוג לתוכן