בינה מלאכותית לעסקים

כשהבינה המלאכותית נהיתה מדוברת יותר ויותר, היא נטעה בי תחושת אי-נוחות. חששתי שאולי בקרוב אמצא את עצמי מובטלת. בכדי לבדוק האם לחשש הזה שלי יש בסיס, ניסיתי לבנות אתר באמצעות הבינה המלאכותית (10web למי שרוצה לנסות) ולשמחתי, התוצאה היתה רחוקה באופן משמעותי מהבינה האישית שלי🤣. הבנתי שכנראה יעברו עוד כמה שנים טובות עד שמקצוע בניית האתרים יעבור מהעולם, ובינתיים, זאת ההזדמנות שלי ושלכם להתרגש מהחידושים הטכנולוגיים וממרחב ההזדמנויות שנפרס לפנינו. 

 

המטרה שאני רואה מול עיני היא לאתר ולהטמיע כלי AI שיאפשרו לנו לייעל את העבודה ולהעניק ערך גדול יותר ללקוחות, אבל לפני שנסקור את התוכנות שיוכלו לסייע לנו בקידום ופיתוח העסק, נרצה לדעת מהי בינה מלאכותית בעצם ואיך היא משפרת את עצמה.

 

מהי בינה מלאכותית ומהי למידת מכונה

בינה מלאכותית היא מכונה/ תוכנה שנהנית מהיתרונות הן של המחשב והן של המוח האנושי. כמו מחשב- היא מדויקת, מהירה ואמינה, אבל היא גם מסוגלת להכליל, להבין מושגים מופשטים ולפתור בעיות מורכבות כמו שבני אדם מסוגלים. המפתחים של הבינה המלאכותית לא רוצים בהכרח שהיא תהיה דומה לבני אדם, אלא שהיא תעשה את המשימות שאנחנו עושים, אבל באופן טוב יותר.

 

בינה מלאכותית מתקדמת באמצעות תהליך המכונה "למידת מכונה", בו התוכנה משפרת את הפונקציונליות שלה על ידי צבירת ניסיון ונתונים. בדומה לחשיבה האנושית, יכולת זו ללמוד מטעויות, ניתוח מידע וחידוד ביצועים מונעים על ידי רכישת ניסיון וידע.

 

קודם כל עסקים, אחר כך טכנולוגיה

 

שימוש בתוכנות המבוססות על בינה מלאכותית מאפשר לעסקים להפוך את השגרה ואת המשימות החוזרות על עצמן לאוטומטיות, ובכך משחרר אותנו להתרכז במשימות הדורשות יותר יצירתיות. בהתחשב במגוון העצום של כלי AI הזמינים בעולם הדיגיטלי, חשוב שנמנע מבזבוז זמן יקר על חיפוש כלים, ולכן תחילה נמפה את הצרכים של העסק שלנו. נשאל את עצמנו, איזה צורך עסקי יש לנו? האם מדובר בתהליך חדש שנרצה להטמיע בעסק כמו ניתוח חודשי של נתונים והפקת המלצות, או יעול של תהליך קיים כמו מענה אוטומטי של שירות לקוחות. בשלב הבא נפרק את התהליך לשלבים/ משימות ולאחר מכן נחפש תוכנה שנוכל להיעזר בה כך שתחליף חלק מהמשימות שלנו בתהליך. באמצעות אימוץ שיטה זו, נוכל לשמור על מיקוד ולזהות ביעילות את הכלים הרצויים המתאימים לצרכינו.

 

הנה דוגמא לתהליך עבודה כזה:

  1. צורך עסקי: לקצר את הזמן של העלאת המוצרים לאתר וחיסכון בעלות לגרפיקאית. 

  2. מדובר בתהליך קיים שנרצה לייעל על מנת לחסוך זמן וכסף.

  3. פירוק התהליך: צילום המוצרים, שליחת התמונות למעצבת ליצירת פקשוט, העלאה לאתר.

  4. נשלב בתהליך את pixian.ai שתסיר את הרקע מהתמונות , וImport שייבא את טבלת המוצרים ישירות לאתר.

 

כוחות על לעסק שלנו:

לכלי בינה מלאכותית יש מגוון רחב של יישומים בתחומים עסקיים שונים, לדוגמא, בשירות לקוחות,  צ'אטבוטים, המופעלים על ידי AI יכולים לספק תמיכה אוטומטית ומותאמת אישית ללקוחות, לטפל בפניות, לפתור בעיות ולהציע המלצות.  דוגמא נוספת הן מערכות בינה מלאכותית המאפשרות לעסקים לנתח נתוני מכירות ומגמות שוק, ומאפשרות לזהות דפוסים ולייעל את האסטרטגיות שלהם.

 

ברשימה הזו נסקור ישומיים שימושיים (ולא יקרים) שכל עסק יוכל להנות מהם ולחסוך זמן וכסף:  

 

  1. כתיבת תוכן- כעסק אנו נדרשים לייצר תכנים באופן שוטף, אם זה לפוסטים באתר או לדיוור וכד', ולכן כדי לייעל את מטלת הכתיבה, ניעזר בבינה מלאכותית כמו ChatGPT. ניתן לשאול אותו שאלות, לבקש רעיונות לנושאים לכתיבה, להיעזר בו לכתיבת פסקאות מהכתבה, דוגמאות וכד'. תוכנה נוספת ויעילה המשמשת לכתיבת תכנים היא rytr.me שעובדת יפה בעברית ומאפשרת לבחור סגנון כתיבה (משכנע, רשמי, מצחיק ועוד), ובהתאם לכך מייצרת מספר ווארייציות לאותה פסקה.

 

חשוב לציין שכלי AI יכולים להיות מועילים ביצירת תוכן, אך עדין נדרשת עריכה אנושית כדי להפיק תוכן איכותי ומרתק. 

 

  1. יצירת סרטוני וידאו שיווקיים-  רוצים לייצר סרטונים שיווקים ללא עבודה? ישנם מספר ישומים לעריכת וידאו אוטומטית מתוך סקריפט. כלים אלה משתמשים בבינה מלאכותית כדי לנתח את התסריט, לזהות סצנות או קטעים רלוונטיים ולערוך אוטומטית את הסרטון בהתאם.  pictory היא דוגמא למערכת כזו שקל לעבוד איתה אפילו בעברית.
  2. תוכן ויזואלי– כעסקים אנחנו חייבים לייצר תכנים ויזואלים איכותיים למדיה המודפסת והדיגיטלית. ישנם לא מעט כלים שיוכלו לעזור לנו, אבל מה שבטוח שבתחום הזה Midjourney היא המנצחת. כותבים לתוכנה באנגלית (prompt) מה לצייר, באיזה סגנון וכד'- והיא מייצרת את התמונה באופן עצמאי. האופציה הזו של Text to Image קיימת באפליקציות כמו Canva ו DALL E ואחרות אבל ברמה נמוכה יותר מאשר Midjourney. כלים שימושים נוספים לעבודה עם תמונות: pixian.ai – להסרת רקע מתמונה. bigjpg – להגדיל את הרזולוציה של תמונה. imglarger– מספר כלים באתר אחד שמאפשרים גם להגדיל, לחדד לרטש ועוד.

  3. תמלול אוטומטי– רוצים לתמלל הרצאה בוידאו ולהפוך אותה לטקסט? השתמשו במערכת שמאפשרת המרת אודיו ווידאו לטקסט בעזרת בינה מלאכותית: thetranscriber.net/he

 

לסיכום, כבעלי עסקים, היכולת להשתמש בכלי בינה מלאכותית היא הזדמנות עבורנו לייעל היבטים שונים של הפעילות שלנו, מפיתוח ועד שיווק ומכירות. עבודה עם כלי AI מותאמים לצרכים של העסק שלנו מאפשרים לנו להישאר מעודכנים טכנולוגית, לחסוך במשאבים ולפתח אפיקים חדשים לצמיחה של העסק.

 

ומילה ממש אחרונה לסיום-  חלק מהכתבה נכתב בעזרת בינה מלאכותית. הא, וגם תמונה אחת מתוך התמונות כאן. תוכלו לנחש מה?

תמונה של אודליה קוזלובסקי

אודליה קוזלובסקי

אודליה קוזלובסקי מומחית לשיווק דיגיטלי מתקדם ובעלת סוכנות המדיה אודיזיין לבניית אתרי וורדפרס ופרסום בגוגל וברשתות החברתיות החל משנת 2012. מעבירה קורסים וסדנאות בשיווק דיגיטלי בפלטפורמות שונות: מעוף, מנהיגות עסקית צעירה, תמך ועוד.
גלילה לראש העמוד

לחזור אליכם בטלפון
עם הצעה משתלמת במיוחד
לבניית אתר וורדפרס?

מקפיצים מכירות!

קבלו במתנה את המדריך האינטרקטיבי שיגלה לכם איך אתר אינטרנט יעבוד בשבילכם ויקפיץ לכם את המכירות והשיווק!

דילוג לתוכן