כשהבינה המלאכותית נהיתה מדוברת יותר ויותר, היא נטעה בי תחושת אי-נוחות. חששתי שאולי בקרוב אמצא את עצמי מובטלת. בכדי לבדוק האם לחשש הזה שלי יש בסיס, ניסיתי לבנות אתר באמצעות הבינה המלאכותית (10web למי שרוצה לנסות) ולשמחתי, התוצאה היתה רחוקה באופן משמעותי מהבינה האישית שלי🤣. הבנתי שכנראה יעברו עוד כמה שנים טובות עד שמקצוע בניית האתרים יעבור מהעולם, ובינתיים, זאת ההזדמנות שלי ושלכם להתרגש מהחידושים הטכנולוגיים וממרחב ההזדמנויות שנפרס לפנינו.
המטרה שאני רואה מול עיני היא לאתר ולהטמיע כלי AI שיאפשרו לנו לייעל את העבודה ולהעניק ערך גדול יותר ללקוחות, אבל לפני שנסקור את התוכנות שיוכלו לסייע לנו בקידום ופיתוח העסק, נרצה לדעת מהי בינה מלאכותית בעצם ואיך היא משפרת את עצמה.
בינה מלאכותית היא מכונה/ תוכנה שנהנית מהיתרונות הן של המחשב והן של המוח האנושי. כמו מחשב- היא מדויקת, מהירה ואמינה, אבל היא גם מסוגלת להכליל, להבין מושגים מופשטים ולפתור בעיות מורכבות כמו שבני אדם מסוגלים. המפתחים של הבינה המלאכותית לא רוצים בהכרח שהיא תהיה דומה לבני אדם, אלא שהיא תעשה את המשימות שאנחנו עושים, אבל באופן טוב יותר.
בינה מלאכותית מתקדמת באמצעות תהליך המכונה "למידת מכונה", בו התוכנה משפרת את הפונקציונליות שלה על ידי צבירת ניסיון ונתונים. בדומה לחשיבה האנושית, יכולת זו ללמוד מטעויות, ניתוח מידע וחידוד ביצועים מונעים על ידי רכישת ניסיון וידע.
שימוש בתוכנות המבוססות על בינה מלאכותית מאפשר לעסקים להפוך את השגרה ואת המשימות החוזרות על עצמן לאוטומטיות, ובכך משחרר אותנו להתרכז במשימות הדורשות יותר יצירתיות. בהתחשב במגוון העצום של כלי AI הזמינים בעולם הדיגיטלי, חשוב שנמנע מבזבוז זמן יקר על חיפוש כלים, ולכן תחילה נמפה את הצרכים של העסק שלנו. נשאל את עצמנו, איזה צורך עסקי יש לנו? האם מדובר בתהליך חדש שנרצה להטמיע בעסק כמו ניתוח חודשי של נתונים והפקת המלצות, או יעול של תהליך קיים כמו מענה אוטומטי של שירות לקוחות. בשלב הבא נפרק את התהליך לשלבים/ משימות ולאחר מכן נחפש תוכנה שנוכל להיעזר בה כך שתחליף חלק מהמשימות שלנו בתהליך. באמצעות אימוץ שיטה זו, נוכל לשמור על מיקוד ולזהות ביעילות את הכלים הרצויים המתאימים לצרכינו.
הנה דוגמא לתהליך עבודה כזה:
לכלי בינה מלאכותית יש מגוון רחב של יישומים בתחומים עסקיים שונים, לדוגמא, בשירות לקוחות, צ'אטבוטים, המופעלים על ידי AI יכולים לספק תמיכה אוטומטית ומותאמת אישית ללקוחות, לטפל בפניות, לפתור בעיות ולהציע המלצות. דוגמא נוספת הן מערכות בינה מלאכותית המאפשרות לעסקים לנתח נתוני מכירות ומגמות שוק, ומאפשרות לזהות דפוסים ולייעל את האסטרטגיות שלהם.
ברשימה הזו נסקור ישומיים שימושיים (ולא יקרים) שכל עסק יוכל להנות מהם ולחסוך זמן וכסף:
חשוב לציין שכלי AI יכולים להיות מועילים ביצירת תוכן, אך עדין נדרשת עריכה אנושית כדי להפיק תוכן איכותי ומרתק.
לסיכום, כבעלי עסקים, היכולת להשתמש בכלי בינה מלאכותית היא הזדמנות עבורנו לייעל היבטים שונים של הפעילות שלנו, מפיתוח ועד שיווק ומכירות. עבודה עם כלי AI מותאמים לצרכים של העסק שלנו מאפשרים לנו להישאר מעודכנים טכנולוגית, לחסוך במשאבים ולפתח אפיקים חדשים לצמיחה של העסק.
ומילה ממש אחרונה לסיום- חלק מהכתבה נכתב בעזרת בינה מלאכותית. הא, וגם תמונה אחת מתוך התמונות כאן. תוכלו לנחש מה?