כל מה שצריך לדעת על קורסים דיגיטלים

בניית קורסים דיגיטלים

בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם עובדים קשה תמורת השעות שלהם. רואה חשבון , יועץ עסקי, מעצב פנים ועוד מגוון רחב של נותני שרות מקצועיים מרוויחים תמורת השעות שלהם.

ענף מוצרי הידע, שהתרחב מאוד בשנים האחרונות ,התפתח מתוך הרצון של נותני שרותים לייצר מוצרים שיוכלו למכור ושאינם תלויים בשעות העבודה שלהם.

לפני שנסקור את התהליך והשלבים שיש לעבור עד לפיתוח קורס מצליח, ומתוך כך את העלות של ההשקעה בפיתוח הקורס, חשוב לי להדגיש:

  1. ממש לא כל מי שפיתח קורס דיגיטלי הצליח בשיווק שלו. קורס דיגיטלי הוא מוצר לכל דבר ויש להשקיע בשיווק שלו לא פחות (ואולי יותר) ממוצר אחר בשוק.
  2. מאוד לא מומלץ ליצור קורס דיגיטלי אם לא העברתם אותו בעבר באופן מוצלח כקורס פרונטלי! אם לא התנסיתם עדין בהעברה של הקורס באופן פרונטלי מול משתתפים- עשו זאת עכשיו. יזמו סדנה והעבירו את הידע שלכם. אתם תצברו בוודאי תובנות רבות שתוכלו להטמיע בקורס הדיגיטלי ולהוציא מוצר טוב הרבה יותר!

כעת נוכל לפרק את תהליך הוצאת הקורס לאויר העולם. נחלק את השלבים לשניים עיקריים- פיתוח ושיווק.

פיתוח הקורס הדיגיטלי:

תכנון סילבוס הקורס

סינון הנושאים הרלוונטים מתוך עולם תוכן עשיר. מומלץ להיעזר בתוכנת מפת חשיבה (חינמית) כדי לגבש את הנושאים.

הקלטת השיעורים והעלאה לVIMEO

יש עדיפות לוימאו על פני יוטיוב משתי סיבות: הן בגלל רמות אבטחה גבוהות. (נוכל להגדיר שהסרטון יוצג רק בדומיין שנאשר לו) והן בגלל שמערכות סינון האינטרנט מאשרות ברוב המקרים פתיחה של סרטונים היושבים על VIMEO PRO.

העלות של מנוי לוימאו פרו לשנה הוא 80 שח לחודש  (נכון להיום) והגביה היא מראש לשנה.

בחירת מערכת הקורסים לאיחסון הקורס

ישנן מס' אפשרויות. הנפוצות שבהן:

  1. מערכת קורסים כחלק מתוך מערכות דיוור– לשלושת מערכות הדיוור הפופולריות בארץ : רב מסר, שלח מסר וסמוב יש מערכת קורסים דגיטלים ללא תוספת עלות. התשלום הוא עבור השימוש במערכת הדיוור בהתאם לגודל רשימת התפוצה ולא על השימוש במערכת הקורסים.
  2. אתר קורסים בבניה אישית– על פלטפורמת wordperss או על moodle. פיתוח על וורדפרס פופולרי בקרב בעלי עסקים והעלות שלו קטנה לפחות בחצי מהעלות של פיתוח במערכת moodle שבה משתמשות מכללות ובתי ספר.
  3. מערכות שיתופיות כמו UDEMY, חכמולוג , הקמפוס היהודי ועוד.

ברוב המקרים נעדיף להשתמש במערכת קורסים של חברת דיוור – משום שמדובר בעלות חודשית לא גבוהה יחסית ומכיון שגם ככה יש צורך להשתמש במערכת דיוור ללקוחות. כך שהקורסים הם פשוט בונוס!

בפיתוח אתר קורסים פרטי נבחר כאשר יש לנו כבר הרבה לקוחות וקורסים, וכאשר יש לנו צורך בפיצ'רים שלא קיימים במערכות המובנות.

דוגמא לאתר קורסים הבנוי בהתאמה אישית על פלטפורמת וורדפרס הוא אתר הקורסים של ד"ר יפית מורדוף.

היתרון באיחסון האתר על מערכות קורסים שיתופיות הוא בכך שמאות ואלפי לקוחות נחשפים לקורסים שלכם- מכיון שהם נמצאים כבר בפלטפורמה הזו לצורך צפיה בקורס אחר וכך הם יכולים לראות גם את הקורס שלכם ולרכוש אותו.

עמלות השיווק שונות בין המערכות השיתופיות וחשוב לבדוק עלות מול תועלת. במקרים רבים נשתשמש באופציה הזו בנוסף למערכת הקורסים שלנו. (בגלל הפרסום)

בחירת מערכת סליקה

כאשר בוחרים חברת סליקה חשוב לברר האם היא מתממשקת עם מערכת הקורסים שבחרנו ובאיזה אופן. לדוגמא: משולם מתממשקים עם רב מסר וסמוב. ועד 5 עמודי מכירה ניתן לקבל ללא עלות חודשית אלא בעלות של 1.4 אחוז עמלה סלקת שילמת. כמו כן יש חברות סליקה כמו קארדקום שיש להם API ונוח להתממשק איתם עם מגוון של מערכות.

הרעיון הוא שכאשר הלקוח משלם על הקורס, אוטומטית צריך להיפתח לו השיעור.
מאחורי הקלעים , חברת הסליקה בעצם שולחת פקודה למערכת הקורסים שבוצעה רכישה של קורס ספציפי כדי שהוא יפתח אוטומטית. ומכאן הצורך לוודא את יכולת התממשקות למערכת הקורסים הנבחרת.

העלאה של הקורסים למערכת

בכל מערכת קורסים התהליך קצת שונה, אך העיקרון זהה. יש לפתוח מס' שעורים , להכניס את התכנים- קישורים לסרטונים, קבצי PDF וכד' ולהגדיר האם השיעורים יהיו פתוחים מראש כולם או יפתחו בהפרש של מס' ימין בין שיעור לשיעור.

בבניה ראשונית של קורס נעדיף לבחור באופציה של פתיחת שיעור כל מס' ימים, כדי לתת לנו אפשרות להתחיל למכור את הקורס למרות שהוא עדין לא מוכן בשלמותו.

הקמת דף נחיתה- מכירה

עכשיו כאשר המערכת עובדת נשאר לנו לבנות דף מכירה לפי כל הכללים של כתיבה שיווקית. אפשר להיעזר בטמפלט הזה.
הדף צריך לכלול כמובן גם סילבוס והמלצות (ממשתתפים בקורס הפרונטלי..).
את דף המכירה נוכל כמובן לבנות במערכת הדיוור, או באתר אם יש לנו אתר קורסים פרטי.

מומלץ מאוד לא להוביל את הגולשים ללחוץ על הכפתור לרכישה ולהגיע מיד לדף התשלום, אלא למלא תחילה טופס עם שם, מייל וטלפון- וכפתור השליחה יעביר אותם לעמוד התשלום. כך במידה והם לא השלימו את תהליך הרכישה תוכלו לחזור אליהם ולהציע להם לרכוש את הקורס (אל תשכחו לפתות עם בונוס שווה במיוחד).

מזל טוב! כל המערך של הקורס הדיגיטלי מוכן!

ועכשיו מתחילה העבודה! ?

שיווק הקורס הדיגיטלי

שום דבר לא קורה לבד, ולכן כאן אנחנו מתחילים להפשיל שרוולים , להכין תוכנית שיווקית בה אנחנו רושמים היכן נמצא קהל היעד שלנו ואיך נגיע אליו.

נוכל לבחור באפיקי שיווק כמו: שיתופי פעולה, ווצאפים בקבוצות רלוונטיות או דרך סטטוסים של משפיעני רשת, פרסום ברשתות חברתיות, בגוגל , באתרי תוכן רלוונטים וכד'.

השאלה שתנחה אותנו בבחירת אפיקי השיווק היא בסיסית ופשוטה- איפה הם נמצאים.

זהו. יש לנו מוצר מעולה- קורס דיגיטלי ייחודי, בו אנחנו משתפים את הידע המקצועי שלנו , שחשוב כ"כ ויכול לתרום משמעותית ללקוח שלנו. יש לנו תוכנית שיווקית באילו דרכים ואיזה מסר להעביר ללקוחות הפוטנציאלים. מה שצריך זה: לא להתייאש בדרך, להמשיך ולשווק , להיות אקטיביים. לא לחכות שיבואו לקוחות מפה לאוזן, וכמובן להתפלל להצלחה של המוצר החדש שלנו.

יש לכם רעיון מרגש לקורס? אתם יודעים שזה באמת ידע שיכול לתרום לאנשים?

צרו איתנו קשר בטופס למטה ונשמח לבדוק אתכם ללא עלות התכנות של הקורס בהתאמה לקהל היעד.

3 תגובות
  1. פערי אויש הגב

    מאמר מקיף, תודה

  2. אורית הלר הגב

    המייל שלך הגיע בול בזמן שמתבשל לי משהו בבטן…
    נהנתי מאד מהתוכן ונשמע שיש פה עניין עם מקצוענית אמיתית

השארת תגובה

אודליה קוזלובסקי

אודליה קוזלובסקי

אודליה קוזלובסקי מומחית לשיווק דיגיטלי מתקדם ובעלת סוכנות המדיה אודיזיין לבניית אתרי וורדפרס ופרסום בגוגל וברשתות החברתיות החל משנת 2012. מעבירה קורסים וסדנאות בשיווק דיגיטלי בפלטפורמות שונות: מעוף, מנהיגות עסקית צעירה, תמך ועוד.
גלילה לראש העמוד

לחזור אליכם בטלפון
עם הצעה משתלמת במיוחד
לבניית אתר וורדפרס?

מקפיצים מכירות!

קבלו במתנה את המדריך האינטרקטיבי שיגלה לכם איך אתר אינטרנט יעבוד בשבילכם ויקפיץ לכם את המכירות והשיווק!

דילוג לתוכן