שיפור פתיחת מיילים? כל אחד יכול!

אי ך לשפר את פתיחת המיילים

זה רגע כזה מתסכל-
השקעתם בניוזלטר, השקעתם בתוכן, בעיצוב, אפילו בדקתם את הכותרת בכמה וריאציות.
אבל אז מגיע הרגע שבו פותחים את הנתונים… ורואים פתיחה של 5%.

המיילים לא נפתחים. הקליקים כמעט אפסיים.
והתחושה? כאילו מישהו שם בג'ימייל פשוט החליט שהמייל שלכם לא שווה להופיע.

אז אם גם לכם זה קורה- יש לי חדשות טובות וחדשות פחות טובות:

החדשות הרעות?

ג’ימייל באמת "שופט" את המיילים שלכם- לא בהכרח לפי התוכן החשוב שאתם כותבים, אלא לפי כללים מאוד נוקשים.

והחדשות הטובות?

אפשר להתיישר לפי הכללים האלה, ולחזור לראות פתיחות של 20%, 30% ואפילו יותר.

 

את הפוסט הזה כתבתי בהמשך להדרכה הסופר-מקצועית של מוטי סחראי, כדי שגם אתם תדעו איך לשפר משמעותית את הקבלה של המיילים שלכם.

למה ג'ימייל מתייג את המייל שלכם כספאם?

כל מייל שעובר דרך ג'ימייל, עובר קודם כל דרך פילטר שנותן למייל ציון.
זה קורה אוטומטית, בלי שתראו או תדעו:

  • אם יש סימנים של פישינג – הוא נחסם מיידית.

  • אם התוכן נראה שיווקי מדי – הוא נשלח ללשונית "קידומי מכירות".

  • ואם היו איתכם אינטראקציות שליליות (כמו דיווחים על ספאם או חוסר פתיחה ממושך) – הוא ייעלם לגמרי.

 

הציון הזה נע בין 0 ל-5, וכמה שיותר גבוה – כך פחות סיכוי שהמייל יגיע ליעד.

הנה הסיבות העיקריות לכך שמיילים נעלמים:

  1. אחוז פתיחה נמוך באופן עקבי – ג’ימייל מזהה חוסר עניין ומוריד את האמון בכם.

  2. מיילים שנמחקים בלי להיפתח / מדווחים כספאם – כל פעולה כזו שורפת לכם את הציון.

  3. חוסר אינטראקציה כללית – אם אנשים לא מגיבים או לוחצים, אתם פשוט "מתים" בעיני האלגוריתם.

  4. קישורים בעייתיים או דפים איטיים – כן, גם זה נבדק.

  5. כתובות דוא"ל לא פעילות או ישנות – מסמנים אתכם כשולחים לא רלוונטיים.

 

איך אפשר לבדוק מה גוגל חושב על הדומיין שלנו?

גוגל פיתחה כלי חינמי לבדיקת "אמינות שולחים":

🔗 Google Postmaster Tools

 

יש לוודא שאתם הבעלים של הדומיין כדי לראות את הנתונים.

לחצו על העיגול האדום להוספה של דומיין. גוגל יתן לכם TXT record שצריך להטמיע בNS של הדומיין. (פנו למנהל הדומיין והאיחסון שלכם כדי להטמיע את הקוד)

אחרי שהסטטוס יאומת תוכלו ללכת ללשונית DOMAIN REPUTATION ולבדוק את דירוג המוניטין של הדומיין (High / Medium / Low / Bad).

הקו הכחול מסמן את הציון.

🟢 אם הדירוג שלכם High – גוגל סומכת עליכם
🔴 אם הדירוג Bad – רוב הסיכויים שאתם מגיעים לספאם

 

הנה צילום מסך מתוך המערכת הבודק את המוניטין של הדומיין שלי: odesign.co.il

בדיקת מוניטין הדיוור בPOST MASTER TOOL

בלשונית SPAM RATE תוכלו לראות את מספר הדיווחים של הספאם שקבלתם. כאשר עד ציון 0.3% זה טוב, מעל לכך- ג'ימייל מחשיב את המייל כספאם.

איך למנוע מהמייל להגיע לספאם - POST MASTER TOOL

אלו הם שני פרמטרים מתוך כמה שגוגל בודקת כדי לקבוע אם לשלוח את המייל לתיבת הדואר הראשית או לספאם.
פרמטרים נוספים שצריך לעקוב אחריהם בכלי הזה:

  • Feedback Loop spam rate– אחוז המיילים שהנמענים דיווחו עליהם כספאם מתוך כלל המיילים שנשלחו.
  • Domain Reputation – דירוג האמון הכללי של הדומיין

  • Delivery Errors – שגיאות בשליחה

  • Spam Rate – אחוז דיווחים על ספאם (כולל כאלה שלא מגיעים דרך ה-Feedback Loop)

  • Authentication – בעיות ב-SPF, DKIM, DMARC

 

בהתאם לציון שתקבלו במבדק בPOSTMASTER TOOL  יש לעבור לשלב הבא על מנת לשפר את דירוג המיילים.

 

פעולות מומלצות לשיפור הדירוג ולמניעת ספאם

  1. הסרה של נמענים לא פעילים- כל מי שלא פתח מיילים בחודשים האחרונים מומלץ להסיר או לשים בקבוצה נפרדת.

  2. שליחה מדורגת לפי רמת מעורבות- חשוב שלא לשלוח לכולם בבת אחת, אלא להתחיל ב-20–30% מהרשימה (הקהל הכי חם), ואז להוסיף בהדרגה.

  3. שימוש בדומיין אישי עם חתימות SPF, DKIM, DMARC

  4. בדיקת מהירות הדפים שאליהם מפנים המיילים- אם דף הנחיתה שלכם נטען לאט – גוגל תזהה את זה כחוויית משתמש רעה

  5. בדיקת מהירות הקישורים עצמם אפשר לבדוק בעזרת כלי כמו Google PageSpeed Insights

  6. המיילים עצמם צריכים להיראות טבעיים ולא כמו פרסומת אגרסיבית: להשתמש בפחות תמונות, יותר טקסט וללא קישורים מקוצרים (כמו BITLY)

  7. שימוש נכון בסטטיסטיקה: חשוב  לבדוק לא רק כמה פתחו, אלא מי פתח. יש מערכות דיוור עם יכולות AI שיכולות לפלטר את הקהל לפי "החום" שלו.

 

טכניקה מתקדמת לשיפור מהיר של הדירוג

אחת הטכניקות היעילות לשיפור מהיר של הדירוג בג'ימייל היא לשלוח מייל ממוקד רק לאנשים שפתחו או הקליקו במייל קודם. יום לאחר מכן, שולחים לאותם אנשים תוכן המשך או לינק רלוונטי שמעמיק את האינטראקציה. המטרה כאן היא ליצור כמה שיותר פעולות חיוביות (פתיחה, הקלקה, תגובה) בפרק זמן קצר, כך שגוגל תזהה שהמיילים שלך מעוררים עניין אמיתי. כשזה קורה- הדירוג של הדומיין שלך משתפר באופן משמעותי בתוך שבועות.

 

לסיכום:

אם אתם מרגישים שאתם שולחים תוכן מעולה, אבל "המערכת נגדכם" – זה לא דמיון.
פשוט צריך להבין איך ג’ימייל שופט מיילים – ולשחק לפי הכללים שלו.

צריכים עזרה בבדיקה של המיילים ובשיפור הדיוור? השאירו פרטים כאן למטה ונשמח לעזור.

4 תגובות

  1. המידע שכתבת מאד חשוב. סבלתי הרבה מאד זמן מבעיות במיילים. ורציתי לשאול:
    האם לאחר ש"חיממתי" את הדומיין, וכמה שבועות (או חודשים), שלחתי מיילים לקבוצות קטנות, האם כבר אפשר לשלוח לקבוצה אחת גדולה? או שזו תמיד תיהיה בעיה?

  2. כן. כאשר כבר הציון שלך השתפר לHIGH את יכולה לדוור לקבוצות ביחד תוך שאת שומרת על כללי הדיוור כמו שרשמתי.

  3. אם יש סימנים של פישינג – מה הכוונה?
    איך מסירים נמענים לא פעילים ממערכת הדיוור?
    איך אני מגיעה לרשימה כזו?

    1. פישיניג זה דיוור מתחזה שמנסה לגנוב מידע רגיש.
      את צריכה במערכת הדיוור שלך לייצר דוח של רשומים לא פעילים ואז להכניס אותם לקבוצה נפרדת ולהחריג אותם מהדיוורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תמונה של אודליה קוזלובסקי

אודליה קוזלובסקי

אודליה קוזלובסקי בעלת MB במנהל עסקים בהתמחות שיווק ופרסום, אסטרטגית ומומחית לשיווק דיגיטלי מתקדם ובעלת סוכנות המדיה אודיזיין לבניית אתרי וורדפרס ופרסום בגוגל וברשתות החברתיות החל משנת 2012. מעבירה קורסים וסדנאות בשיווק דיגיטלי בפלטפורמות שונות: מעוף, מנהיגות עסקית צעירה, תמך, המרכז להכשרה מקצועית ועוד.

לחזור אליכם בטלפון
עם הצעה משתלמת במיוחד
לבניית אתר וורדפרס?

רוצים להקפיץ את המכירות?

קבלו במתנה את המדריך האינטרקטיבי שיגלה לכם איך אתר אינטרנט יעבוד בשבילכם ויקפיץ לכם את המכירות והשיווק!

דילוג לתוכן