אפיון אתר
מגישות:
אודליה קוזלובסקי 040207912 ושני כורש 060871217
קהל היעד:
בעלי עסקים המשתתפים בסדנת שיווק דיגיטלי ומעוניינים לתכנן אסטרטגיה נכונה עבור האתר שלהם כחלק מתוך מערך השיווק הדיגיטלי
אתר הוא הבסיס לפעולות שיווק דיגיטלי למרבית העסקים.
כדי שהאתר שנבנה ישיג את המטרה העיקרית שלשמה הוא נועד- הגדלת המכירות של העסק, חשוב לעבור תהליך אפיון מובנה הבוחן לעומק מרכיבים משמעותיים בעסק ובשוק בו הוא פועל.
מחקר כזה יאפשר לתכנן אתר מקורי, משמעותי ובעל ערך ללקוחות הפוטנציאלים שלכם.
תהליך המחקר מורכב מ4 שלבים, כשבסיומו תמלאו טופס ובו תסכמו את כל התובנות שתפיקו מהמחקר.
תוצרי המחקר ישמשו אתכם הן להכנת התכנים השיווקיים והן לעיצוב ומבנה האתר.
יאפשר לכם לזהות את החוזקות והזדמנויות של העסק ולהדגיש אותם.
יאפשר לכם להכיר את המתחרים שלכם, וליצור יתרון תחרותי .
יאפשר לכם להבין לעומק את הצרכים וההתנהגויות של הלקוחות שלכם.
יאפשר לכם להבין איך הלקוחות מחפשים אתכם ולהתמקד בביטויים האלו.
מודל SWOT מאפשר לעסקים לזהות את נקודות החולשה והחוזקה שלהם וכך ללמוד מה ניתן לשפר ולהדגיש באתר.
באתר קרן שמש תקראו על SWOT ועל ההדגשים איך למלא את הטבלה.
הורידו את קובץ האקסל שבתחתית העמוד, מלאו אותו על פי ההדרכה ושמרו בתיקיית הדרייב שלכם.
כדי למצוא את הבידול שלכם חשוב שתכירו את המתחרים שלכם, מה הם עושים, מה היתרונות שלהם ובאילו נקודות אתם חזקים מהם.
באתר של עשאל תוכלו לקרא אילו שאלות חשוב לחקור לגבי המתחרים.
פתחו קובץ גוגל sheets וענו על השאלות האלו בהתיחס ל 5 עסקים מתחרים ישירים או עקיפים מאיזורכם.
מתחרה עקיף הוא עסק הנותן פתרון אחר לאותה בעיה של הלקוח.
העלו את הקובץ הזה לדרייב.
אנחנו לא מוכרים לכולם! כאשר בעל עסק רוצה לשווק הוא צריך לראות את הלקוח האידיאלי מול העיניים ולבנות לו "פרסונה" (כרטיס אישי).
באתר דן תוכלו לקרא מהי פרסונה ואילו שאלות צריך לקחת בחשבון כדי לתאר את הלקוח האידיאלי.
בנו שאלון בגוגל forms ושתפו עם 10 לקוחות פוטנציאלים לפחות.
על בסיס התשובות שתקבלו תוכלו לעצב פרסונה בתוכנת CANVA.
שתפו את הפרסונה עם צוות העובדים שלכם, כך תדעו לכוון את המסרים שלכם בדיוק ללקוח האידיאלי!
מחקר מילות מפתח מאפשר לנו לדעת איך לקוחות מחפשים את המוצרים/ שרותים שלנו בגוגל.
אם נשתמש בביטויים האלו באתר (לפי כללי הקידום האורגני) הלקוחות יוכלו למצוא אותנו בתוצאות הראשונות בגוגל!
באתר עשאל תוכלו לקרא על כלים לאיתור מילות מפתח.
מפו את מילות המפתח בעזרת תוכנת מפת חשיבה. רשמו את המוצרים העיקריים שלכם וסביב כל מוצר את מילות המפתח שאנשים מחפשים כדי למצוא את המוצר הזה.
דרגו בקובץ אקסל או גוגל sheets את המילים שיש להם יותר חיפושים ושמרו את הקובץ בתיקיית הדרייב שלכם.
בסיום התהליך הציון על המשימה ינתן לפי הקריטריונים הבאים:
תיקיית עם כל החומרים
20%
עיצוב פרסונה
20%
מפת חשיבה עם מילות המפתח
20%
מילוי טופס המשוב/ תובנות
40%
בהתבסס על תהליך המחקר, בו העמקתם בארבעה נושאים חשובים בבניית האסטרטגיה שלכם, כנסו לטופס בגוגל forms ומלאו אותו בתשומת לב.
תהליך החקר מפנה למקורות הבאים:
מקורות נוספים להעשרה: