איך נראית התמונה המלאה של העסק שלך- מודל הקנבס

מודל הקנבס - מה התמונה של העסק שלך?

איך היה מרגיש לך לצפות בצייר שבא במיוחד ומצייר לך את העסק שלך מול העיניים? פתאום יכולת לראות זויות שלא חשבת עליהם, היית מגלה קהל לקוחות שיכול לתת לו מענה בקלות, ועד עכשיו פספסת אותו. היה עולה לך לראש לייצר שת"פים מבריקים, להפחית עלויות, לייצר יותר.. WOW! כשמסתכלים מבחוץ, קל לנו להיות היועצים של עצמנו. (זה קורה ממש לא רק בתחום היעוץ העסקי..)

תכירו את הצייר שבעזרתו תוכלו לראות את התמונה המלאה של העסק שלכם, לפתח ולקדם אותו- מודל הקנבס.

מודל הקנבס הוא כלי שיווקי ואסטרטגי המאפשר לכם לראות את התמונה המלאה של העסק שלכם, לזהות את הנקודות החזקות והחלשות שלו, ולבנות אסטרטגיה מדויקת לצמיחה והצלחה. בעזרת המודל הזה, תוכלו לדעת בוודאות מהם המרכיבים המרכזיים של העסק שלכם ולהתמקד בהם בצורה יעילה וממוקדת.

אז איך משתמשים במודל הקנבס?

המודל עוסק בשלושת האלמנטים של העסק- המוצר/ השירות, הייצור שלו והצד הפיננסי. אלמנטים אילו כוללים בתוכם תשעה תחומים עיקריים. כאשר נרצה לקחת את העסק שלנו קדימה , נעבור על כל חלק וחלק, נדייק אותו ונעשה עליו חשיבה ממוקדת.

הנה וידאו קצר שמציג איך כל חלקי הפאזל של העסק הופכים לתמונה אחת , וכיצד עבודה על פי המודל הזה מתייחסת לכל המרכיבים של העסק כדי לקדם אותו. לאחר הוידאו נפרט כל חלק במודל.

פרוט תשעת חלקי מודל הקנבס:

הצעת הערך

כאן נתייחס לשאלות: איזה ערך אנחנו מספקים ללקוח? איזו אחת מהבעיות של הלקוחות שלנו אנחנו עוזרים לפתור? אילו חבילות של מוצרים ושירותים אנו מציעים לכל פלח לקוחות? אילו צרכי לקוחות אנו מספקים?

דוגמאות לערכים עבור הלקוחות הן: חדשנות, ביצועים, התאמה אישית, מותג/סטטוס, מחיר, הפחתת עלויות, הפחתת סיכונים, נגישות, נוחות/שימושיות ועוד.

פלחי לקוחות

בחלק הזה של הקנבס נענה על השאלות- עבור מי אנחנו יוצרים ערך? מי הלקוחות הכי חשובים שלנו? נדייק את הסיגמנט של קהל היעד שלנו כדי לתת לו את המענה המדויק.

ערוצי הפצה ושיווק

כאן נתייחס לערוצים שבאמצעותם נרצה להגיע לפלחי הלקוחות שלנו- איך אנחנו מתכננים להגיע ללקוחות שלנו? איך הם ידעו מהשירות/מוצר שלנו? כיצד משולבים הערוצים שלנו? איזה מהם עובד הכי טוב? אילו ערוצי הפרסום ריווחיים יותר? איך אנחנו משלבים אותם בשגרת היומיום של הלקוחות?

קשרי לקוחות

כיצד לשמר את הלקוחות הקיימים? איך להנגיש להם תמיכה ושירות? לאיזה סוג של מערכת יחסים כל אחד מפלחי הלקוחות שלנו מצפה מאיתנו לקיים איתו? האם לנהל רשימת תפוצה במייל? בווצאפ? תמיכה טלפונית או במייל? אילו סוגיות שעונות לשירות לקוחות ולשימור שלהם.

פעולות מרכזיות

אילו פעילויות אנחנו נדרשים לעשות על מנת לספק כאת הצעת הערך שלנו ללקוחות? זה יכול להיות פיתוח, יצור, פתרון בעיות, פלטפורמות יחודיות וכד.

משאבים מרכזיים

אילו משאבים פיננסיים, פיזיים, כח אדם , נתונים וידע נדרשים מאיתנו על מנת לספק את הערך ללקוחות? הן ברמת הייצור והן ברמת ההפצה והשיווק.

שותפים מרכזיים

מי השותפים העיקריים שלנו בתהליך של היצור והספקת הערך ללקוחות? עם מי נדרש מאיתנו לעבוד כספקים, סוכנים וכד' על מנת לספק את הערך? מה אנחנו רוכשים מהם?

הכנסות

על איזה ערך הלקוחות שלנו באמת מוכנים לשלם? על מה הם משלמים כרגע? איך הם משלמים כרגע? איך הם מעדיפים לשלם? כמה תורם כל זרם ההכנסות להכנסות הכוללות?
האם ההכנסות שלנו הם ממכירת מוצרים/ שרותים, דמי שימוש, דמי מנוי, הלוואות/השכרות/ליסינג, רישוי, עמלות תיווך, פרסום וכד'.
האם יש לנו תמחור קבוע- מחיר מחירון, תלוי בתכונת המוצר, תלוי בפלח לקוח או בנפח הפעילות או הרכישה.

מבנה עלויות

מהן העלויות החשובות ביותר הגלומות במודל העסקי שלנו? אילו משאבים הם היקרים ביותר? אילו פעילויות מרכזיות הן היקרות ביותר? לדוגמה: עלויות קבועות (משכורות, שכר דירה, שירותים), עלויות משתנות, האם יש משמעות לרכישת כמויות גדולות יותר וכד'.
האם העסק שלך מתמקד יותר בעלויות (הצעת מחיר נמוכה, אוטומציה מקסימלית, מיקור חוץ נרחב) או מונחה ערך (מתמקד ביצירת ערך).

דוגמאות לשימוש במודל הקנבס:

  1. חברת השקעות פיננסיות הבינה בעזרת המודל שהמרכיב המרכזי בעסק שלה הוא לקוחות מרוצים שממשיכים איתה הלאה. על פי זאת, הם יתמקדו בשיפור השירות ללקוחות וביצירת חווית משתמש מרשימה כדי להבטיח שהלקוחות יישארו מרוצים וימליצו עליהם לאחרים.
  2. חברת הייטק הבינה מהמודל שאחד המרכיבים העיקריים שלה הוא יצירת פתרונות טכנולוגיים ייחודיים. לכן, הם יכולים להתמקד בפיתוח מוצרים חדשים ובשיווקם באופן יעיל כדי להגיע לקהל יעד רחב יותר.
  3. חברת שירותי תוכן גילתה כי הניסיון האישי והאיכותי של התוכן הוא המרכיב המרכזי שלהם. בעזרת זיהוי זה, הם יכולים לשפר את איכות התוכן ולהגדיל את קהל היעד שלהם על ידי יצירת תוכן איכותי ומקורי.

כך, בעזרת מודל הקנבס תוכלו לראות את התמונה המלאה של העסק שלכם ולהבין מה המרכיבים המרכזיים שיש לכם לעבוד עליהם. זהו כלי אסטרטגי עוצמתי שיכול לעזור לכם לבנות אסטרטגיה יעילה ולהגיע להצלחה מרבית.

רוצה לעבוד באופן מקצועי על כל חלקי הקנבס כדי לקדם את העסק שלך באופן משמעותי?

מזמינה אותך לפגישת אסטרטגיית עומק יעילה ומדוייקת במחיר מיוחד. לפרטים שלחו מייל: [email protected]

השארת תגובה

אודליה קוזלובסקי

אודליה קוזלובסקי

אודליה קוזלובסקי מומחית לשיווק דיגיטלי מתקדם ובעלת סוכנות המדיה אודיזיין לבניית אתרי וורדפרס ופרסום בגוגל וברשתות החברתיות החל משנת 2012. מעבירה קורסים וסדנאות בשיווק דיגיטלי בפלטפורמות שונות: מעוף, מנהיגות עסקית צעירה, תמך ועוד.
גלילה לראש העמוד

לחזור אליכם בטלפון
עם הצעה משתלמת במיוחד
לבניית אתר וורדפרס?

מקפיצים מכירות!

קבלו במתנה את המדריך האינטרקטיבי שיגלה לכם איך אתר אינטרנט יעבוד בשבילכם ויקפיץ לכם את המכירות והשיווק!

דילוג לתוכן