הכל על דומיין

הכל על דומיין

איך בודקים אם הדומיין פנוי?

איך אתם יכולים לדעת מי הבעלים של אתר מסוים, או האם השם של העסק שלכם תפוס?
אם רוצים לבנות אתר נישה נוסף- האם צריך לקנות דומיין חדש?

דומיין domain הוא שם מתחם- כמו השלט של האתר שלכם . הדומיין נרשם לשנה מראש ואפשר גם לשנתיים.
כדי לבדוק האם השם שאתם רוצים פנוי נכנסים לאתר של איגוד האינטרנט הישראלי בקישור הזה>> ומכניסים את שם האתר הרצוי ואת הסיומת. לדוגמא- אם לעסק שלי קוראים אודיזיין, אני אבדוק האם הדומיין odesign.co.il פנוי.
אם הדומיין תפוס- נוכל לקרא את פרטי הבעלים של האתר/ הדומיין. זו גם דרך שמאפשרת לנו "לרגל" אחרי מתחרים ולדעת בעצם מי הבעלים של כל אתר.

מה עושים אם הדומיין כבר תפוס?

אפשר לבחור להוסיף מילה שתעזור לדעת במה האתר עוסק. לדוגמא- odesign.co.il תפוס, אז אפשר לרשום- odesignsite.co.il או odesign-studio.co.il (העסק שלי עוסק באתרים והוא סטודיו). שימו לב שלא ניתן לרשום בשם הדומיין נקודה כמו בכתובת מייל אלא מקף בלבד.

מה המשמעות של הסיומת של הדומיין?

הסיומת עוזרת לנו ולגוגל להבין מה זה האתר הזה. האם זה עסק או ארגון. האם מדובר באקדמיה או מוסדות ממשל. האם האתר הוא ישראלי או בינלאומי.
אם אתם בעלים של עסק ישראלי הפונה לקהל יעד ישראלי רכשו דומיין בסיומת co.il, ואל תתפתו לרכוש דומיין בינלאומי, שכן גוגל יעדיפו לקדם אתר מאותה המדינה.

הסיומות המוכרים:

co.il- לחברה בישראל  | com – סיומת בינלאומית (לחברות שעובדות עם חו"ל)

org.il- עמותה בישראל  | org- סיומת בינלאומית (לעמותה שפעילה גם בחו"ל)

net- מתאים לעסקים מתחום התקשורת והאינטרנט (פחות מומלץ, כי זו לא סיומת ישראלית אלא מקבילה לcom) וכך כם לגבי הסיומת biz- שמתאימה לביזנס.

יש עוד רשימה ארוכה מאוד של דומיינים פחות מוכרים שאפשר למצוא באתר של LIVE DNS

בחירת דומיין לאתר

ואם רוצים לבנות אתר נוסף…

יש לכם אתר על שם העסק שלכם ואתם רוצים לבנות אתר נישה נוסף? אין צורך לרכוש דומיין נוסף. תוכלו להשתמש בסאבדומיין (דרך חברת אחסון אתרים).

לדוגמא- לקיבוץ לביא יש מספר חברות ולכן הם רכשו דומיין ראשי: lavi.co.il.  קראו לאתר המלון שלהם- hotel.lavi.co.il, ולתעשיות הרהיטים שלהם- furniture.lavi.co.il.

דומיין לאתר דו לשוני

אם יש לנו אתר דו לשוני נוכל לשים אותו באופן כזה שהוא יהיה תת תקיה באתר שלנו. לדוגמא- readandplay.co.il/en (ואז לא נרכוש דומיין נוסף) , ואפשרות אחרת היא  לרכוש דומיין בנלאומי באותו שם. לדוגמא – temech.org- בינלאומי, temech.co.il – דומיין ישראלי.

מתלבטים בבחירת שם לאתר שלכם? נשמח לייעץ ללא עלות. שלחו מייל לכתובת: [email protected]

השארת תגובה

אודליה קוזלובסקי

אודליה קוזלובסקי

אודליה קוזלובסקי מומחית לשיווק דיגיטלי מתקדם ובעלת סוכנות המדיה אודיזיין לבניית אתרי וורדפרס ופרסום בגוגל וברשתות החברתיות החל משנת 2012. מעבירה קורסים וסדנאות בשיווק דיגיטלי בפלטפורמות שונות: מעוף, מנהיגות עסקית צעירה, תמך ועוד.
גלילה לראש העמוד

לחזור אליכם בטלפון
עם הצעה משתלמת במיוחד
לבניית אתר וורדפרס?

מקפיצים מכירות!

קבלו במתנה את המדריך האינטרקטיבי שיגלה לכם איך אתר אינטרנט יעבוד בשבילכם ויקפיץ לכם את המכירות והשיווק!

דילוג לתוכן