שיווק עסקי בזמן מלחמה הוא אתגר לא פשוט. המצב הרגיש, החששות של הציבור וההאטה הכלכלית מקשים על קידום עסקים. עם זאת, ישנן מספר פעולות שניתן לבצע כדי לשמור על נראות העסק ולקדם אותו גם בתקופה הזו.
הרעיונות שבפוסט הזה תקפים גם לתקופות מתות בעסק. יש עסקים שתקופת החגים היא השיא שלהם, ויש עסקים שבתקופת החגים או החופש הגדול למשל, נכנסים להקפאה. הטיפים והרעיונות כאן רלוונטים גם לזמנים כאלו בעסק.
הנה כמה טיפים לשיווק עסקי בזמן מלחמה:
-
כתיבת תכנים בבלוג וברשתות החברתיות
התוכן הוא המרכיב העיקרי בכל אסטרטגיית שיווק. נצלו את הזמן לכתיבת פוסטים איכותיים ומועילים (משימה שהרבה עסקים לא מגיעים אליה בשוטף). תוכן כזה יעזור לכם להישאר רלוונטיים לקהל היעד שלכם ולבנות אמון לטווח ארוך.
-
ניתוח היבטים שונים בעסק
זה הזמן לבחינה מחודשת של היבטים שונים בעסק כמו : האם ניתן לשדרג את המוצרים ואיך? האם התמחור נכון או יש צורך להתאים אותו לשוק או לעלויות? דיוק קהלי היעד והנישה של העסק. כשלחץ העבודה יורד, ניתן לחדד מחדש את המרכיבים המרכזיים של העסק ולחשוב על שדרוגים ושיפורים.
-
שדרוג מערך השיווק
בצעו אופטימיזציה למערך השיווק של העסק כדי להגיע ליותר חשיפה וללקוחות יותר מדוייקים שירכשו ממכם: בחנו את ההשקעה בפרסום מול התוצאה שהיא הניבה, בדקו האם ערוצי השיווק שאתם עובדים איתם האם הם אכן מגיעים לקהל היעד שלכם, היפטרו מאפיקי שיווק שלא הביאו לכם תועלת ואתם ממשיכים לפרסם שם רק בגלל הרגל. בחנו ערוצי שיווק חדשים נוספים שמגיעים לקהל היעד שלכם כמו רשימות תפוצה, רשתות חברתיות שונות , פרסום בגוגל וכד'. למדו איך לפרסם בערוצים האלו. ( אפשר ללמוד קורסים מעולים לשיווק דיגיטלי במעוף)
-
הצעת מבצעים והטבות
מבצעים והטבות יכולים להיות דרך מצוינת לעודד מכירות בזמן מלחמה. עם זאת, חשוב להציע מבצעים והטבות הולמים את המצב. הנה דוגמא מלקוחה שיש לה חנות דיגיטלית למוצרי תאורה. היא פרסמה בהשראת המלחמה – "נלחמים בחושך, מדליקים את האור! מבצע של 20 אחוז על כל מוצרי התאורה באתר."
-
תרמו לקהילה
תרומה לקהילה היא דרך מצוינת להראות ללקוחות שלכם שאתם דואגים להם. תרומה לקהילה יכולה גם לעזור לכם לבנות מוניטין חיובי. אני מכירה אומנית שהתנדבה והעבירה סדנאות לנשים מפונות מהדרום, אחרת העבירה סדנת תיפוף . גרפולוגית העבירה סדנה באבחון ציורי מצוקה לילדים וכן הלאה. אני בטוחה שכל אחד בנישה שלו יכול למצוא דרך לסייע ולעזור בתקופה הזו.
חשוב לזכור שכל עסק הוא שונה, ויש להתאים את האסטרטגיה השיווקית למצב הספציפי של העסק. עם זאת, הטיפים והדוגמאות שהוצגו כאן יכולים לעזור לכם להתחיל. יש לכם רעיון נוסף שיעזור לקהילת העסקים שלנו- נשמח שתרשמו לנו ביצירת קשר!