דף הבית של האתר שלך הוא כמו חלון ראוה של החנות שלך, אם הוא יהיה אסטטי, מושך ומסביר פנים, הוא יגרום ללקוח להיכנס ואפילו לרכוש את המוצר שלך.
כאשר גולש מגיע לדף הבית שלך יש לך בין 3 ל5 שניות לשכנע אותו למה כדאי לו לגלוש באתר שלך. אם לא תצליח לשכנע אותו בכך הוא פשוט יעבור לאתר של המתחרים שלך. יש היום הצפה גדולה מאוד של אתרים בכל תחום, ואם הגולש נכנס לאתר שלך ולא מבין מיד 3 דברים, הוא פשוט עוזב!
מה גולש צריך להבין כשהוא מגיע לאתר?
קודם כל- לאן הגעתי. חייב להיות לוגו ברור ובולט ומס' טלפון במידת הצורך.
דוגמא:
דבר שני שהוא רוצה מיד לדעת זה- איך האתר יכול לעזור לי?
בדוגמא של האתר של גלים תיירות ונופש- מיד ברור לו- הסעות ואוטובוסים , נופשים ופארקי מים.
והדבר השלישי- לאחר שהוא הבין מה הפתרון שלנו- זה הנעה לפעולה. מה אני אמור לעשות עכשיו? לטלפן, להשאיר הודעה בטופס צור קשר, להירשם.
הנה דוגמא להנעה לפעולה-
לפני שאני בונה אתר, אני קודם כל מאפיינת אותו בצורה מקצועית. אחד הסעיפים החשובים באיפיון האתר הוא לדעת מי קהל היעד של האתר שלך
ככל שנהיה יותר ממוקדים ניגע בלקוחות ממוקדים שיזמינו את המוצר/שירות שלך. ולכן כשאתה רוצה לכתוב חומר לדף הבית או לכל דף אחר באתר, חשוב מאוד שתעמיד מול העיניים את הלקוח האידיאלי שלך, אפילו תקרא לו בשם, וכך תוכל לדבר אליו- לכתוב לו ולגעת בכתיבה שלך בכאב שלו ובפתרון שלך .
לדוגמא באתר חסדי ינון- קהל היעד שאפיינו הוא אנשים שזקוקים לישועה בתחום הפרנסה, הזיווג , זרע של קיימא. ולכן כל השיח של האתר הוא אליהם- הצגנו סיפורי ישועות, הסבר על פדיון הנפש וכמובן הנעה לפעולה.
באופן כללי, כמו שאמרתי, דף הבית צריך לענות לגולש על השאלות: איפה אני נמצא? איך האתר יכול לעזור לי? ומה אני עושה עכשיו?
מעבר לכך, אני רוצה להציג מה צריך לכלול דף בית מוכר שהגולשים בו ישארו באתר ולא ינטשו לאחר מס' שניות:
1. כותרת טובה ומושכת היא בעיקר כזו שמראה ללקוח את התועלת האמיתית של העסק שלך לחיים שלו, היא תמיד תלכוד את תשומת הלב של הלקוח שלך.
למשל – אם העסק הוא ניהול תיקי השקעות על ידי מומחים , אנחנו נגע בדבר האמיתי שאליו הלקוחות כמהים-
"הסוד להכפיל את המשכורת בלי להגדיל את שעות העבודה", אם העסק הוא שמלות כלה, אנחנו נדבר על "להראות הכי טוב ביום המרגש בחייך" , למשל. כי זה הערך והצורך שלהם. אנחנו לא נכתוב אף פעם טקסט שידבר מהצד שלנו על המוצר או השירות אלא , נדבר כשאנחנו רואים מול עינינו את הלקוח- נדבר על מה הוא רוצה , מה הוא צריך, מה הבעיה שלו, ומה הפתרון שלנו לבעיה שלו.
2. לכתוב בדף הבית סלוגן שמעורר רגש.
לדוגמא:
3. החלק שהכי תופס את העין לקוראי עברית- צד שמאל למעלה ולהפך באנגלית. ולכן במקום זה נעדיף לשים טופס לקבלת מתנה (כדי להירשם לרשימת הדיוור).
4. וידאו ותמונות בדף הבית זה חובה. יש אנשים שהצד הויזואלי חזק אצלם, יש אנשים שהצד השמיעתי דומיננטי ומשפיע אצלם, ויש שהצד טקסטואלי.
בוידאו יש את כל האלמנטים האלו ביחד ולכן הוא תופס הרבה יותר חזק את הגולש.
דוגמאות- בכל האתרים אנחנו נראה או באנרים עם תמונות וטקסט או וידאו במידת האפשר.
5. טקסט שיווקי טוב הוא המעביר את הלקוח חוויה… אם הוא גורם לו לצחוק, או להזיל דמעה או להתרגש, מה טוב. ככל שהלקוח ימצא את עצמו בטקסט שלך ויזדהה איתו, כך סביר שירצה לרכוש את השירות או המוצר שלך או לפחות להתעניין לגביו.
חשוב שתכתבי משפטים קצרים שיתארו את הערך שהלקוח יקבל מהמוצר/ שירות שלך ולהוסיף "לקריאה נוספת לחץ כאן" – לאפשר למי שמתעניין לקרא עוד בנושא (לקשר לדף מפורט יותר, עדיף להכניס בו וידאו)
6. הנעה לפעולה. לאחר שהלקוח התרשם מהיתרונות של המוצר/שירות שלך תרצי להניע אותו לפעולה כבר בדף הבית- לתת לו אפשרות אטרקטיבית למתן מענה מהיר ונוח דרך האתר. תוכל להיעזר בפרסום דיל או מבצע אטרקטיבי שימשוך וימריץ את הגולש לעשות מעשה ולהפוך ללקוח פעיל (גם אם לא מכניס בינתיים).
הדגש מה חשוב שיכלול דף בית מוכר: כותרת טובה שמדברת על הערך שהלקוח יקבל מהמוצר, סלוגן, הצטרפות לרשימת תפוצה (ע"י מתנה) ,וידאו ו/או תמונות, טקסט שיווקי והנעה לפעולה.
אי אפשר לסיים את העקרונות החשובים לבניית דף בית מוכר בלי להתייחס לתפריט של האתר ולפוטר שלו.
חשוב שהתפריט יהיה מאורגן בצורה נכונה. ולכן תמיד לאחר האיפיון, אני בונה עץ אתר וממקמת כל נושא תחת הקטגוריה שלו. כאשר מדובר באתר עם תכנים רבים, איך תדעי איפה לשים נושא מסוים תחת איזו קטגוריה. אני ממליצה באתרים כאלו להכין כרטיסיות עם שמות העמודים ופשוט לסדר מתחת לכרטיסים הראשיים שהם התפריט.
אם אתה מתלבט, תשימי איפה שנראה לך, אח"כ תבקש מ3 אנשים לחפש את אותו נושא שהתקשת בו ותרא איפה הם מחפשים אותו, תחת איזו קטגוריה.
אפשרות נוספת היא לתת לכמה אנשים לסדר את הכרטיסיות וכך תוכל לראות האם המבנה של התפריט שאתה בונה הוא אכן נכון.
החשיבות של התפריט היא קריטית בהבנה של הגולש את האתר ויכולת הניווט שלו.
הנה דוגמא לעץ אתר:
לגבי הפוטר– כדאי מאוד שבפוטר יהיו כל הדרכים ליצירת קשר איתנו (מייל, טל', פקס).
לדוגמא:
לסיום אני רוצה לומר מה בטוח אל תעשה כשאתה מתכנן את דף הבית- אל תכתוב טקסט ארוך, צפוף, מסורבל, וקטן.
לשדרוג האתר ודף הבית שלך לדף בית מוכר התקשר עכשיו: 052-7612633 ותבטיח לעצמך שהאתר שלך לא יהיה סתם כרטיס ביקור באינטרנט אלא אתר שמביא לקוחות וכסף!