ראשי » הדרכות לשיווק באינטרנט » כל מה שצריך לדעת על קורסים דיגיטלים

  • אודות
    • לקוחות ממליצים
    • תהליך בניית אתר
    • למה וורדפרס?
  • בניית אתרי וורדפרס
    • פורטפוליו- תיק עבודות
    • אתר וורדפרס -פרלקס
    • אתר וורדפרס לניהול עצמי
    • אתר וורדפרס – עיצוב אישי
    • דפי נחיתה/ מכירה
    • בניית אתרים לעמותות וארגונים
    • איחסון אתרי וורדפרס
  • חנות וורדפרס
    • חנות וורדפרס מעוצבת
    • חנות וורדפרס לניהול עצמי
  • קורסים ONLINE
  • שיווק דיגיטלי
    • קידום ופרסום בגוגל
    • פרסום ושיווק בפייסבוק
    • בניית משפכי שיווק ואוטומציה
  • מדריכים
    • הדרכות לניהול אתר וורדפרס
    • הדרכות לשיווק באינטרנט
    • הדרכות לעיצוב לאינטרנט
  • צור קשר
תפריט
  • אודות
    • לקוחות ממליצים
    • תהליך בניית אתר
    • למה וורדפרס?
  • בניית אתרי וורדפרס
    • פורטפוליו- תיק עבודות
    • אתר וורדפרס -פרלקס
    • אתר וורדפרס לניהול עצמי
    • אתר וורדפרס – עיצוב אישי
    • דפי נחיתה/ מכירה
    • בניית אתרים לעמותות וארגונים
    • איחסון אתרי וורדפרס
  • חנות וורדפרס
    • חנות וורדפרס מעוצבת
    • חנות וורדפרס לניהול עצמי
  • קורסים ONLINE
  • שיווק דיגיטלי
    • קידום ופרסום בגוגל
    • פרסום ושיווק בפייסבוק
    • בניית משפכי שיווק ואוטומציה
  • מדריכים
    • הדרכות לניהול אתר וורדפרס
    • הדרכות לשיווק באינטרנט
    • הדרכות לעיצוב לאינטרנט
  • צור קשר
17/11/2021

כל מה שצריך לדעת על קורסים דיגיטלים

בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם עובדים קשה תמורת השעות שלהם. רואה חשבון , יועץ עסקי, מעצב פנים ועוד מגוון רחב של נותני שרות מקצועיים מרוויחים תמורת השעות שלהם.

ענף מוצרי הידע, שהתרחב מאוד בשנים האחרונות ,התפתח מתוך הרצון של נותני שרותים לייצר מוצרים שיוכלו למכור ושאינם תלויים בשעות העבודה שלהם.

לפני שנסקור את התהליך והשלבים שיש לעבור עד לפיתוח קורס מצליח, ומתוך כך את העלות של ההשקעה בפיתוח הקורס, חשוב לי להדגיש:

  1. ממש לא כל מי שפיתח קורס דיגיטלי הצליח בשיווק שלו. קורס דיגיטלי הוא מוצר לכל דבר ויש להשקיע בשיווק שלו לא פחות (ואולי יותר) ממוצר אחר בשוק.
  2. מאוד לא מומלץ ליצור קורס דיגיטלי אם לא העברתם אותו בעבר באופן מוצלח כקורס פרונטלי! אם לא התנסיתם עדין בהעברה של הקורס באופן פרונטלי מול משתתפים- עשו זאת עכשיו. יזמו סדנה והעבירו את הידע שלכם. אתם תצברו בוודאי תובנות רבות שתוכלו להטמיע בקורס הדיגיטלי ולהוציא מוצר טוב הרבה יותר!

כעת נוכל לפרק את תהליך הוצאת הקורס לאויר העולם. נחלק את השלבים לשניים עיקריים- פיתוח ושיווק.

פיתוח הקורס הדיגיטלי:

תכנון סילבוס הקורס

סינון הנושאים הרלוונטים מתוך עולם תוכן עשיר. מומלץ להיעזר בתוכנת מפת חשיבה (חינמית) כדי לגבש את הנושאים.

הקלטת השיעורים והעלאה לVIMEO

יש עדיפות לוימאו על פני יוטיוב משתי סיבות: הן בגלל רמות אבטחה גבוהות. (נוכל להגדיר שהסרטון יוצג רק בדומיין שנאשר לו) והן בגלל שמערכות סינון האינטרנט מאשרות ברוב המקרים פתיחה של סרטונים היושבים על VIMEO PRO.

העלות של מנוי לוימאו פרו לשנה הוא 80 שח לחודש  (נכון להיום) והגביה היא מראש לשנה.

בחירת מערכת הקורסים לאיחסון הקורס

ישנן מס' אפשרויות. הנפוצות שבהן:

  1. מערכת קורסים כחלק מתוך מערכות דיוור– לשלושת מערכות הדיוור הפופולריות בארץ : רב מסר, שלח מסר וסמוב יש מערכת קורסים דגיטלים ללא תוספת עלות. התשלום הוא עבור השימוש במערכת הדיוור בהתאם לגודל רשימת התפוצה ולא על השימוש במערכת הקורסים.
  2. אתר קורסים בבניה אישית– על פלטפורמת wordperss או על moodle. פיתוח על וורדפרס פופולרי בקרב בעלי עסקים והעלות שלו קטנה לפחות בחצי מהעלות של פיתוח במערכת moodle שבה משתמשות מכללות ובתי ספר.
  3. מערכות שיתופיות כמו UDEMY, חכמולוג , הקמפוס היהודי ועוד.

ברוב המקרים נעדיף להשתמש במערכת קורסים של חברת דיוור – משום שמדובר בעלות חודשית לא גבוהה יחסית ומכיון שגם ככה יש צורך להשתמש במערכת דיוור ללקוחות. כך שהקורסים הם פשוט בונוס!

בפיתוח אתר קורסים פרטי נבחר כאשר יש לנו כבר הרבה לקוחות וקורסים, וכאשר יש לנו צורך בפיצ'רים שלא קיימים במערכות המובנות.

דוגמא לאתר קורסים הבנוי בהתאמה אישית על פלטפורמת וורדפרס הוא אתר הקורסים של ד"ר יפית מורדוף.

היתרון באיחסון האתר על מערכות קורסים שיתופיות הוא בכך שמאות ואלפי לקוחות נחשפים לקורסים שלכם- מכיון שהם נמצאים כבר בפלטפורמה הזו לצורך צפיה בקורס אחר וכך הם יכולים לראות גם את הקורס שלכם ולרכוש אותו.

עמלות השיווק שונות בין המערכות השיתופיות וחשוב לבדוק עלות מול תועלת. במקרים רבים נשתשמש באופציה הזו בנוסף למערכת הקורסים שלנו. (בגלל הפרסום)

בחירת מערכת סליקה

כאשר בוחרים חברת סליקה חשוב לברר האם היא מתממשקת עם מערכת הקורסים שבחרנו ובאיזה אופן. לדוגמא: משולם מתממשקים עם רב מסר וסמוב. ועד 5 עמודי מכירה ניתן לקבל ללא עלות חודשית אלא בעלות של 1.4 אחוז עמלה סלקת שילמת. כמו כן יש חברות סליקה כמו קארדקום שיש להם API ונוח להתממשק איתם עם מגוון של מערכות.

הרעיון הוא שכאשר הלקוח משלם על הקורס, אוטומטית צריך להיפתח לו השיעור.
מאחורי הקלעים , חברת הסליקה בעצם שולחת פקודה למערכת הקורסים שבוצעה רכישה של קורס ספציפי כדי שהוא יפתח אוטומטית. ומכאן הצורך לוודא את יכולת התממשקות למערכת הקורסים הנבחרת.

העלאה של הקורסים למערכת

בכל מערכת קורסים התהליך קצת שונה, אך העיקרון זהה. יש לפתוח מס' שעורים , להכניס את התכנים- קישורים לסרטונים, קבצי PDF וכד' ולהגדיר האם השיעורים יהיו פתוחים מראש כולם או יפתחו בהפרש של מס' ימין בין שיעור לשיעור.

בבניה ראשונית של קורס נעדיף לבחור באופציה של פתיחת שיעור כל מס' ימים, כדי לתת לנו אפשרות להתחיל למכור את הקורס למרות שהוא עדין לא מוכן בשלמותו.

הקמת דף נחיתה- מכירה

עכשיו כאשר המערכת עובדת נשאר לנו לבנות דף מכירה לפי כל הכללים של כתיבה שיווקית. אפשר להיעזר בטמפלט הזה.
הדף צריך לכלול כמובן גם סילבוס והמלצות (ממשתתפים בקורס הפרונטלי..).
את דף המכירה נוכל כמובן לבנות במערכת הדיוור, או באתר אם יש לנו אתר קורסים פרטי.

מומלץ מאוד לא להוביל את הגולשים ללחוץ על הכפתור לרכישה ולהגיע מיד לדף התשלום, אלא למלא תחילה טופס עם שם, מייל וטלפון- וכפתור השליחה יעביר אותם לעמוד התשלום. כך במידה והם לא השלימו את תהליך הרכישה תוכלו לחזור אליהם ולהציע להם לרכוש את הקורס (אל תשכחו לפתות עם בונוס שווה במיוחד).

מזל טוב! כל המערך של הקורס הדיגיטלי מוכן!

ועכשיו מתחילה העבודה! ?

שיווק הקורס הדיגיטלי

שום דבר לא קורה לבד, ולכן כאן אנחנו מתחילים להפשיל שרוולים , להכין תוכנית שיווקית בה אנחנו רושמים היכן נמצא קהל היעד שלנו ואיך נגיע אליו.

נוכל לבחור באפיקי שיווק כמו: שיתופי פעולה, ווצאפים בקבוצות רלוונטיות או דרך סטטוסים של משפיעני רשת, פרסום ברשתות חברתיות, בגוגל , באתרי תוכן רלוונטים וכד'.

השאלה שתנחה אותנו בבחירת אפיקי השיווק היא בסיסית ופשוטה- איפה הם נמצאים.

זהו. יש לנו מוצר מעולה- קורס דיגיטלי ייחודי, בו אנחנו משתפים את הידע המקצועי שלנו , שחשוב כ"כ ויכול לתרום משמעותית ללקוח שלנו. יש לנו תוכנית שיווקית באילו דרכים ואיזה מסר להעביר ללקוחות הפוטנציאלים. מה שצריך זה: לא להתייאש בדרך, להמשיך ולשווק , להיות אקטיביים. לא לחכות שיבואו לקוחות מפה לאוזן, וכמובן להתפלל להצלחה של המוצר החדש שלנו.

יש לכם רעיון מרגש לקורס? אתם יודעים שזה באמת ידע שיכול לתרום לאנשים?

צרו איתנו קשר בטופס למטה ונשמח לבדוק אתכם ללא עלות התכנות של הקורס בהתאמה לקהל היעד.

אתר קורסים בוורדפרס בניית קורסים דיגיטלים
3 תגובות
  1. פערי אויש 18/11/2021 בשעה 17:22 הגב

    מאמר מקיף, תודה

  2. אורית הלר 18/11/2021 בשעה 17:33 הגב

    המייל שלך הגיע בול בזמן שמתבשל לי משהו בבטן…
    נהנתי מאד מהתוכן ונשמע שיש פה עניין עם מקצוענית אמיתית

    • admin 21/11/2021 בשעה 08:00 הגב

      בהצלחה אורית!

השארת תגובה

ביטול

פוסטים אחרונים:
  • השראות לדפי 404 ואיך בכלל לבנות עמוד כזה?
  • שגיאות נפוצות באתרים ומה זה אומר
  • תכירו את פורמט התמונות WebP ולמה כדאי להשתמש בו
  • איך לחבר את גוגל אנליטקס 4
  • זה הולך להיות הסיפור של החיים שלך!
  • 3 כלים לשיווק יעיל בווטסאפ
  • איך להפסיק לבזבז כסף ולבחור באפיקי שיווק שבאמת מתאימים לעסק שלך
  • עשרת הדברות להצלחה במכירות
  • 5 דרכים להגדיל את הרווחיות על המוצר דרך אריזתו מחדש
  • "הנוסחה למיקוד עסקי מנצח"
  • בעלות עסק, 4 הטיפים – שיעזרו לכן להגיע מוכנות לסוף השנה!
  • האם את מתכננת את 2022? אני התייאשתי מלתכנן…

ניווט מהיר

  • תיק עבודות
  • בניית אתרים לעמותות וארגונים
  • בניית חנויות דיגיטליות בוורדפרס
  • בניית אתרים לעסקים קטנים
  • בניית אתרים למגזר החרדי דתי
  • בניית דפי נחיתה בוורדפרס
  • מחירון
  • נגישות
  • מודל הכפפה

תיקי עבודות

  • עיצוב ומיתוג לעסקים
  • עיצוב ובניית דפי נחיתה

מדריכים

  • הגדלת מכירות באמצעות רשימות תפוצה
  • איך לכתוב דף נחיתה מוכר

יצירת קשר

  • זבוטינסקי 138 רמת גן, בניין בית דוד
  • 054-7261633
  • 03-9607575
  • odelya@odesign.co.il
  • לדף העסקי של אודיזיין

פוסטים אחרונים

השראות לדפי 404 ואיך בכלל לבנות עמוד כזה?

שגיאות נפוצות באתרים ומה זה אומר

תכירו את פורמט התמונות WebP ולמה כדאי להשתמש בו

מועדון STARTER

יש לכם אתר וורדפרס? מעוניינים להתניע את העסק שלכם לשלב הבא באמצעות שיווק דיגיטלי?

הצטרפו למועדון STARTER  של אודיזיין וקבלו ראשונים עידכונים ומידע חשוב בתחום השיווק בדיגיטל וניהול אתר הוורדפרס שלכם. אפשר להצטרף לקבלת התכנים בווצאפ או במייל:

  • הצטרפו לקבוצת הווצאפ השקטה שלנו: "כל הסודות לשיווק דיגיטלי"
  • הצטרפו לקבלת תכנים במייל (אל דאגה, שולחים רק חומר סופר חשוב ולא חופרת..)
עיצוב ובניית אתר : ODESIGN 054-7261633
כל הזכויות שמורות 2016  |  התמונות באתר מתוך מאגר התמונות freepik
 
גלילה לראש העמוד

לחזור אליכם בטלפון
עם הצעה משתלמת במיוחד
לבניית אתר וורדפרס?

גלו אילו אלמנטים באתר
יפתרו לכם בקלות אתגרים בעסק!

קבלו במתנה את המדריך האינטרקטיבי שיגלה לכם
אילו אלמנטים יעשו בשבילכם את העבודה…

דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס