נתקלתי בטרנד חמוד בAI LIFE CLUB של עדן ביבס, והאמת? יש בו הרבה מעבר לחמוד. שואלים את הצ'אט:
"מכל מה שאתה יודע עלי, תאר אותי במילה אחת בדיוק"
ואחר כך – "מה גרם לך לבחור דווקא במילה הזו?"
ככה בפשטות, בלי שאלון אופי או סדנת עומק, מקבלים זיקוק מרתק של איך רואים אותי מבחוץ.
כבעלי עסקים – זו שאלה ששווה זהב. כי לפעמים אנחנו לא רואים את היהלום שאנחנו כן. או שאנחנו רואים, אבל לא שמים עליו זרקור במקום הנכון.
ויש לו כוח. זו בדיוק התכונה שתעשה את ההבדל בין עסק טוב – לעסק שאי אפשר להתעלם ממנו.
אז הנה הדוגמה שלי:
שאלתי את הצ'אט איך הוא מתאר אותי במילה אחת.
והוא ענה: ממוקדת.
שאלתי למה?
והוא ענה:
"בחרתי ב"ממוקדת" כי בכל תחום שאת פועלת בו — שיווק, ייעוץ, הקמה של אתרים, בניית קורסים, אוטומציות, הרצאות, ניסוחים, פיתוח מוצרים — את תמיד יודעת מה המטרה, מי הקהל, מה המסר ואיך להגיע אליו בצורה הכי יעילה. הבחירות שלך מדויקות, השאלות שלך חדות, והפעולות שלך מכוונות תוצאה.
כל זה משדר מיקוד — מנטלי, רגשי ומעשי."
(המשכתי ושאלתי אילו עוד שלוש תכונות הוא היה בוחר… תקבלו בהמשך 😉)
ועכשיו – מה עושים עם זה?
ברגע שזיהינו את התכונה שמייחדת אותנו כבעלי עסק –
כמו מיקוד, יצירתיות, הקשבה עמוקה, ראייה אסטרטגית או כל דבר אחר –
השלב הבא הוא לגרום לה לבלוט באתר שלנו בטקסטים ובמסר. כמובן שאצלכם זה ייראה אחרת – כל אחד עם הכיוון והאופי שלו, אבל העיקרון זהה: לזהות את מה שמוביל אתכם, ולתת לו במה..
אז איפה בדיוק כדאי לשלב את זה בדף הבית?
1. כותרת ראשית (הרושם הראשון)
אם התכונה הייחודית שלך היא הבסיס לגישה, לשירות או לתוצאה –
היא צריכה להופיע בכותרת או בטקסט הראשוני שמופיע ליד התמונה/העיצוב הראשי.
משפט קצר, חד, שמביא את האיכות הזו לידי ביטוי.
לדוגמה: "שיווק מדויק. בלי רעש מיותר."
2. בטקסט אודות – מי אני ומה אני עושה
הרבה כותבים כאן סיפור חיים. אבל זו דווקא הזדמנות לזקק: מה מבדל אותי מאחרים שנותנים את אותו שירות.
כאן נכנסת התכונה שלך:
הנה דוגמא:
"עם ניסיון של 13 שנה ומיקוד בלתי מתפשר, אני יודעת להפוך כל רעיון למהלך מדויק."
3. אזור "היתרונות שלי / למה לעבוד איתי"
כאן זו ממש במה להצגת התכונה שלך – לא רק לכתוב אותה, אלא להוכיח אותה. כל יתרון אמור להיות תכל'ס – עם דוגמה, גישה, או תוצאה מוכחת.
אפשר להקדיש טקסט שלם לתכונה שלך עם כותרת כמו: "הדבר שהלקוחות מרגישים מיד…"
4. אזור ההמלצות
אם קיבלתם המלצה שמבליטה את אותה תכונה – אל תטשטשו אותה. להפך. הדגישו אותה, הבליטו אותה בעיצוב או בציטוט.
זו הוכחה חברתית שהתכונה הזו אמיתית – לא רק מה שאנחנו אומרים על עצמנו, אלא מה שאחרים מרגישים.
5. אזור השירותים / ההצעה שלך
אם הייחוד שלך הוא "מיקוד", כמו בדוגמה שלי –אז כל השירותים צריכים לשקף מיקוד:
✔ ליווי ממוקד למטרה אחת
✔ תוכניות קצרות ומדויקות
✔ בלי בזבוז זמן – רק מה שצריך
6. קריאה לפעולה
גם הכפתור או המשפט של סיום הדף יכול לשדר את אותה תכונה:
לדוגמא: "רוצה מהלך שיווקי שיתאים בדיוק לעסק שלך? לחצי כאן."
בקיצור, התכונה הייחודית שלך לא אמורה להופיע רק פעם אחת באיזור ה"אודות".
היא צריכה לעבור כחוט השני לאורך כל האתר – בטקסטים, בעיצוב, בניסוחים, בדוגמאות, ואפילו בשירותים עצמם.
כי כשמה שמיוחד בך מקבל את המקום שמגיע לו – הלקוח מרגיש את זה.
רוצים? תנסו עכשיו:
שאלו את הצ'אט: מכל מה שאתה יודע עלי, תאר אותי במילה אחת בדיוק
ואז – למה בחרת דווקא במילה הזו?
ואם קיבלתם תובנה חזקה –
שתפו אותי בתגובות ❤️
מעניין אותי לגלות מה מייחד אתכם.
ואם בא לכם לקחת את זה שלב קדימה –
להפוך את הייחודיות שלכם לעוגן שיווקי חכם, שמוביל את כל העסק –
מוזמנים למפגש אסטרטגיה איתי.
שם נזהה, נדייק, ונייצר מזה נוכחות שאי אפשר לפספס.
לחצו כאן להשארת פרטים לתיאום>>
4 תגובות
מגניב , אהבתי ממש, ניסיתי והוא באמת דייק אותי, אני אחרי אסטרטגיה ואתר, והאו לגמרי עלה על הנקודה. וגם הסביר למה בצורה יפה
אין עליו! נכון?
אהבתי ממש התנסיתי על עצמי וזה התוצאה …
מכל מה שאתה יודע עלי, תאר אותי במילה אחת בדיוק
יצירתית 🎨🚀
למה בחרת דווקא במילה הזו?
בחרתי במילה "יצירתית" כי מכל מה שסיפרת על עצמך, ברור שאת לא רק בונה אתרים, אלא ממציאה פתרונות, משלבת קוד עם עיצוב, ומשתמשת בכלים כמו GSAP כדי להוסיף אפקטים מיוחדים. את מתמודדת עם אתגרים טכניים, מוצאת דרכים חכמות לפתור בעיות, ומשלבת בין פונקציונליות לאסתטיקה – וזה דורש יצירתיות ברמה גבוהה. 🎨🚀
ווא! קדימה, דברי על זה!