כולנו יודעים שגוגל אוהב אתר עם תוכן מקורי, דינמי ומתעדכן. זה גם לא סוד שחווית משתמש באתר אף היא חשובה לו מאוד. גוגל הוא מנוע חיפוש, כשהמטרה שלו היא שהמחפשים ימצאו את מה שחיפשו כבר בתוצאה הראשונה שהוא הציג להם. מבחינת גוגל זו הצלחה- לקלוע בדיוק לחיפוש של הלקוח עם המידע הרלוונטי והמתאים ביותר.
תוכן איכותי וחווית משתמש נוחה וזורמת מאפשרים לגולש לשהות באתר זמן רב יותר בקריאה ובצפיה בתכנים ובשרותים, זהו אחד הפרמטרים שגוגל לוקח בחשבון בדירוג של האתר. פרמטר נוסף קריטי מבחינת גוגל הוא כמובן התאמת האתר לגלישה במסכים של טלפונים חכמים, בפרט היום כשבתחומים רבים עיקר הגלישה באתרים היא דרך מסכים אלו.
מעבר לתוכן מקורי, חווית משתמש, זמן שהיה באתר והתאמה למסכים- אילו אלמנטים חשוב שיהיו באתר על מנת שגוגל "יאהב" את האתר שלנו, וידרג אותו במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש?
5 רכיבים מהותיים לשיפור הדירוג של האתר שלך בגוגל:
מילות מפתח
בדקו אילו ביטויי מפתח הלקוחות שלכם רושמים בגוגל על מנת למצוא את השרות שלכם. הכינו רשימה של כ10 מילות מפתח ושלבו אותם בכותרות ובפיסקאות באתר. השתמשו במילים אילו גם כדי לקשר בין עמודים. לדוגמא- במקום לרשום "לקריאה נוספת בנושא בניית אתרים בוורדפרס (זהו ביטוי המפתח) לחצו כאן", ואת המילים "לחצו כאן" להפוך לקישור, רשמו: לקריאה נוספת על בניית אתרים בוורדפרס >> כאשר ביטוי המפתח עצמו מהווה קישור לעמוד הרלוונטי.
שלבו את המילים באופן חכם גם בכותרות המשנה. חשוב להקפיד כמובן על היררכית כותרות ברורה, ולא להדגיש כותרת רק באמצעות גודל הגופן והמשקל שלו. את הכותרות נבחר לפי רמת חשיבותם וההופעה שלהם בפוסט באותיות – H1 H2 H3 וכן הלאה.
הנה צילום מסך מתוך העורך הויזואלי של וורדפרס לבחירת סוג הכותרת:
סרטונים
הצגת סרטוני וידאו באתר הופכת את התוכן שלכם לייחודי ומרתק, מה שעשוי להגביר את ההתעניינות של הגולשים ולהאריך את זמן השהייה שלהם באתר. גוגל מעריך תוכן מגוון שמשלב טקסט, תמונות וסרטונים, ולכן סרטונים באתר משפיעים חיובית על איכות התוכן בעיני גוגל. בנוסף, סרטונים מקנים חווית משתמש טובה ויכולים להגביר את ההנעה לפעולה באתר, כולל שיתוף ברשתות החברתיות, מה שגם עשוי לתרום לשיפור הדירוג בגוגל. תוכלו לשלב באתר סרטוני עדויות, סרטוני הדרכה, הסרטות מתוך פעילויות או הרצאות שהעברתם ועוד.
עמוד שאלות ותשובות
הכתיבה של עמוד שאלות ותשובות באתר שלכם חשובה ממספר סיבות:
סיבה ראשונה – עמוד שאלות ותשובות משמש להטמעת מילות מפתח בתדירות גבוהה באופן טבעי. אילו היינו צריכים להשתמש במילת מפתח מספר רב של פעמים בפוסט רגיל, היה נראה שהפוסט כתוב באופן לא טבעי ונועד לקידום. בעוד שברשימת שאלות ותשובות השימוש נראה טבעי וקולח.
סיבה שניה- אנשים מחפשים בגוגל תוך שימוש בשאלה, כמו: " איך עובד תהליך עיצוב הדירה?" וכאשר יש לנו את השאלה הזו עם התשובה בעמוד באתר, יש סיכוי רב שגוגל יפנה אותם אלינו (כמובן שבביטויים חשובים מומלץ יותר לכתוב על זה פוסט).
סיבה שלישית- עמוד זה מאפשר לגולשים לקבל תשובות מדויקות לשאלותיהם הנפוצות, מה שיכול לשפר את חוויית המשתמש (מה שחשוב מאוד לגוגל) ולהפחית עלויות תמיכה ושירות לקוחות.
סיבה רביעית- יצירת עמוד שאלות ותשובות משפרת את איכות התוכן באתר ומאפשרת לגוגל לזהות את האתר כמקור אמין למידע. כאשר משתמשים מגיעים לאתר בחיפוש אחר תשובות לשאלותיהם, גוגל יכול לזהות ולהעריך את העמוד הזה כמקום מרכזי למידע מועיל ולהעלות את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש.
מכל הסיבות שמנינו כאן, יצירת עמוד שאלות ותשובות מהווה אלמנט אפקטיבי בשיפור קידום בגוגל.
מפת אתר
הוספת מפת אתר לאתר שלכם משפרת את חוויית המשתמש ומסייעת בשיפור נגישות האתר. מפת אתר מאפשרת למשתמשים למצוא את כל דפי האתר בצורה נוחה ומהירה יותר, מה שמקדם את הניווט באתר ומסייע בשיפור קשרי הדפדפן. כאשר גוגל מזהה את מפת אתר שלכם, הוא מבין את מבנה האתר ואת יחסי הדפים בו, מה שעשוי לסייע בשיפור המדדים של גוגל לאיכות האתר ולנגישות. בנוסף, גוגל יכול להשתמש במידע ממפת האתר כדי לזהות דפים חדשים באתר ולאינדקס אותם במהירות גבוהה יותר.
כאן תוכלו לצפות בסרטון הדרכה קצר איך מייצרים מפת אתר>>
מעורבות משתמשים
חשוב להשתמש באתר באלמנטים שמקדמים את מעורבות הגולשים. האפשרות לכתיבת תגובות, המלצות, שיתופים, עדויות וחוות דעת, משפרת את דרוג האתר בגוגל גם בגלל שגוגל מזהה בכך תוכן אמין ורלוונטי, וגם בגלל שהכתיבה הזו של הגולשים מעלה את זמן השהיה שלהם באתר. מעבר לכך, המלצות, עדויות וחוות דעת באתר מפחיתות מהלקוחות הפוטנציאלים את החששות מרכישה ומקנות להן אמון באתר ובשרותים שלנו.
לסיכום-
כבעלי עסקים חשוב לנו מאוד להיעזר בלקוחות פוטנציאלים המחפשים את השירות שלנו בגוגל, מכיון שרמת הקשב שלהם גבוהה ביותר- הם הרי חיפשו את השירות שלנו, ולכן היכולת שלנו למכור להם גבוהה יותר מאשר ברשתות חברתיות. מסיבה זו חשוב מאוד להשקיע עד כמה שניתן בקידום אורגני של התכנים שלנו (כמובן תלוי בתחום שבו אנחנו פעילים, עד כמה רמת התחרותיות גבוהה בו). מכיון שקידום אורגני בכללותו הוא השקעה גבוהה, ציינו כאן אלמנטים שכל בעל עסק יכול להטמיע בקלות באתר ללא טירחה מרובה, וההשפעה שלהם על קידום האתר בגוגל היא משמעותית.