איך תבנה את האתר שלך מתוך חשיבה על הקידום שלו בגוגל?

קידום בגוגל

לפני שאתה מתחיל לבנות את האתר על וורדפרס, אתה חייב לבחור בין 5 ל 10 ביטויים שתרצה לקדם אותם בגוגל.

אם לדוגמא העסק שלך הוא בנושא: "אימון אישי" , הקידום של ביטויים שהגולשים מחפשים בגוגל הוא ע"י קידום הדפים הרלוונטים באתר.
ולכן כדי שנבנה את הדפים של האתר בצורה נכונה חשוב לדעת קודם כל אילו ביטויים אנחנו רוצים לקדם.

חשוב לקדם ביטויי זנב ממוקדים משתי סיבות:

  1. קל יותר לקדם בטוי זנב ממוקד כמו "אימון אישי בראשון לציון" או – "אימון אישי לגיל ההתבגרות" הרבה יותר מאשר לקדם את הביטוי "אימון אישי" בלבד.
  2. קהל היעד שיגיע מהחיפוש הממוקד, הוא הקהל הרלוונטי שלנו שצריך את השירות שלנו. אם קדמנו את הביטוי- אימון אישי לגיל ההתבגרות, הגיעה אלינו לאתר אמא או נערה שמחפשת אימון אישי ויש סיכוי רב שהיא תהפוך ללקוחה, בעוד שגם אם הצלחנו לקדם את עצמנו בביטוי כמו "אימון אישי" חלק משמעותי מהמחפשים רוצה בכלל ללמוד על הנושא או לא ממוקד מספיק בצורך שלו לקבל שירות של אימון אישי, כך שאומנם הם אולי לחצו על הלינק לאתר שלנו אך הם לא יהפכו ללקוחות משלמים.

אז איך בעצם אנחנו עובדים על קידום עוד לפני שהתחלנו לבנות את האתר?

אנחנו מחפשים רעיונות לביטויים ממוקדים מתאימים לעיסוק שלנו ורושמים אותם בטבלה באקסל.

גוגל אדוורדס

  • ניתן למצוא רעיונות בכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל אדוורדס
  • ניתן לראות ע"י ההשלמה האוטומטית של גוגל
  • ע"י ביקור באתר של מתחרים ומעקב אחרי הביטויים שהם קדמו.

מתוך כל הרשימה בוחרים עד 10 ביטויים הכי ממוקדים וקלים לקידום:

תחרותיות נמוכה ובין עשרות למאות חיפושים בלבד , עדיף לא לבחור מילים עם אלפי חיפושים בחודש (בכלי תכנון מילות המפתח של גוגל ניתן לראות את דרוג התחרותיות של המילים ואת מס' החיפושים בחודש) . חשוב להבין שעדיף לקדם 5 ביטויים למקום הראשון בגוגל מאשר 12 ביטויים למקום ה6 .

הדרוג של אחוזי הכניסות מגוגל הוא כזה:

45% מבין המחפשים ילחצו על המודעה שמופיעה במקום הראשון.
15% ילחצו על המודעה השניה
10% ילחצו על המודעה השלישית
5.5% ילחצו על המודעה הרביעית
5% ילחצו על המודעה החמישית
3% ילחצו על המודעה השישית
וכו'.

כך שנעשה חישוב פשוט:

נניח שבחרנו ביטוי "זר כלה באשדוד" שיש בו 50 חיפושים בחודש
אם קדמנו את העמוד למקום ראשון- השגנו 45% גולשים שהקליקו לאתר שלנו שזה 22 כניסות, מכיון שהביטוי הוא ממוקד הרבה יותר מאשר "זרים לאירועים" למשל, יש סיכוי גבוה שאחוז משמעותי מבין 22 הגולשים גם יהפוך ללקוחות משלמים.
אם קדמנו את הביטוי למקום השני- נשיג 15% גולשים לאתר שזה 7 גולשים.
לעומת זאת אם נצליח להגיע למקום החמישי בקידום הביטוי "זר לכלה" שהוא פחות ממוקד ויש בו 100 חיפושים בחודש נקבל 5 גולשים כשהרב לא יהיו לקוחות משלמים, כי הם חפשו בכלל תמונות של זרי כלה, או שהם לא מהאיזור שלי וכד'.
לכן חשוב מאוד לקדם ביטויים ממוקדים עם פחות חיפושים וקלים יותר לקידום, ולהגיע איתם למקומות הראשונים בגוגל!

אוקי. הבנו למה חשוב לבחור ביטויים ממוקדים ולקדם אותם. אז מה תעשה אחרי שיש לך נניח 7 ביטויים ממוקדים שאתה רוצה לקדם?

בפוסט הבא בע"ה נדבר על "איך נקדם את הביטויים הממוקדים שבחרנו"

לשדרוג המכירות באתר שלך ע"י בניה נכונה מותאמת לגוגל התקשר: 052-7612633  ותבטיח לעצמך שהאתר שלך לא יהיה סתם כרטיס ביקור באינטרנט אלא אתר שמביא לקוחות וכסף!

אודליה קוזלובסקי

אודליה קוזלובסקי

אודליה קוזלובסקי מומחית לשיווק דיגיטלי מתקדם ובעלת סוכנות המדיה אודיזיין לבניית אתרי וורדפרס ופרסום בגוגל וברשתות החברתיות החל משנת 2012. מעבירה קורסים וסדנאות בשיווק דיגיטלי בפלטפורמות שונות: מעוף, מנהיגות עסקית צעירה, תמך ועוד.
גלילה לראש העמוד

לחזור אליכם בטלפון
עם הצעה משתלמת במיוחד
לבניית אתר וורדפרס?

מקפיצים מכירות!

קבלו במתנה את המדריך האינטרקטיבי שיגלה לכם איך אתר אינטרנט יעבוד בשבילכם ויקפיץ לכם את המכירות והשיווק!

דילוג לתוכן