איך למקסם את הווטסאפ לפעילות העסק?

שיווק בווטסאפ

ווטסאפ פיתחה אפליקציה המיועדת לבעלי עסקים- Whatsapp Business. זו אפליקציה זהה לווטסאפ הרגיל רק עם אפשרויות נוספות המותאמות לבעלי עסקים.

חשוב להדגיש כי מס' טלפון אחד יכול לשמש או לגרסה הרגילה או לעסקית אך לא לשניהם.

כלים עסקיים:

התפריט כלים עיסקיים בחלק העליון השמאלי של האפליקציה מכיל פונקציות חשובות שיאפשרו לך להנות מכלי שיווקי חכם לעסק:

כלים עסקיים בווטסאפ ביזנס

פרופיל עסקי-

בפרופיל העסקי חשוב לתת מידע בעל ערך מוסף ללקוח, כולל תמונה יצוגית, קישור לאתר, שעות פעילות (שבהתחשב בהן נוכל להגדיל אוטומטית "הודעות לא זמין")

קטלוג-

מאפשר להציג את המוצרים או השרותים שלנו.
הקטלוג יכול להכיל עד 500 מוצרים לפי סדר ההכנסה שלהם, ולכן שחשוב שאת המוצרים הפופולרים / הטרנדים- נעדכן כך שיופיעו בחלק העליון.

הוספת מוצרים קטלוג של ווטסאפ

ניתן לשתף מוצר בודד או את כל הקטלוג, והלקוח עצמו יכול לבחור אילו מוצרים להוסיף לסל ולשלוח לנו את סל הקניות.

לא ניתן לשלם דרך הקטלוג, אך לכל מוצר יש אפשרות לשים קישור, כך שנוכל לשים קישור לעמוד תשלום (ממערכת משולם / חשבונית ירוקה וכד') והלקוח יוכל לשלם על המוצר.

הודעת לא זמין-

זו הודעה אוטומטית שנוכל לנסח ולהגדיר הן למי לשלוח אותה והן מתי. לדוגמא – נוכל להשתמש בהודעה הזו רק כתגובה בשעות שהעסק סגור לאנשים שלא נמצאים באנשי הקשר שלנו (מה שאומר שהם כנראה לקוחות פוטנציאלים שלא מכירים אותנו עדין). בהודעה נציין את הערך שאנחנו נותנים ללקוח וקישור לקטלוג המוצרים או לאתר שלנו וכד.

הודעת פתיחה-

זו הודעה שנשלחת אחת ל14 יום במידה ולא היתה אינטרקציה במהלך הימים האלו עם שולח ההודעה. נוכל לנסח את ההודעה, לבחור למי היא תשלח, אך לא לבחור מתי היא תשלח.

תגובות מהירות-

לא אחת קורה לנו שלקוחות שואלים אותה שאלה, ואנחנו נאלצים לנסח מחדש את הטקסט. האפשרות הזו של תגובות מהירות מאפשרת לנו להכין סט תגובות מוכנות ולשלוח את התגובה המתאימה בלחיצת כפתור.

שלב ראשון- להכין את רשימת התגובות (שלכל אחת גם נזין שם יחודי שנקשר לנושא התגובה)
שלב שני- כאשר רוצים לענות ללקוח רושמים בשדה הטקסט את הסימן / (סלש) ואז תפתח רשימה של התגובות המהירות ונבחר את התגובה הרצויה.

אפשר ליצור עד 50 תגובות מהירות, ווטסאפ יציג את התגובות הרלוונטיות בהתאם למילים שהכותב כתב לנו בהודעה. לדוגמא אם בהודעה הלקוח שאל לגבי מבצע , ווטסאפ יציג את התגובה המוכנה שלנו בנושא מבצע למעלה כדי שנבחר אותה בקלות בלי לחפש בכל רשימת התגובות המהירות שלנו.

תוויות-

ניתן לסווג את הלקוחות לפי תוית ואז לשלוח באופן מרוכז ללקוחות שמתויגים תחת אותה תוית.

שלב ראשון- בתפריט הראשי של ווטסאפ ביזנס נגדיר את התויות המתאימות לנו. למשל: לקוחות קיימים, רכשו שרות X וכד'.
שלב שני- לחיצה ארוכה על שם איש הקשר יפתח לנו סרגל פעילות מהיר למעלה עם סימון תוית. נבחר את התוית הרצויה.
שלב שלישי- לשליחת הודעה לכל אנשי הקשר המסומנים תחת תוית מסוימת- נלך לתפריט הווטסאפ הראשי> תויות> נבחר את התוית הרצויה ובתפריט אפשרויות נוספות (3 עיגולים בשמאל) "שליחת הודעה ללקוחות".

קישור קצר-

קישור קצר בווטסאפ

בלשונית זו נוכל לבחור בשתי אפשרויות:

  1.  קוד QR . הקוד נועד לסריקה ומאפשר קישור לשליחת וטסאפ אלינו עם הודעה אוטומטית שהלקוח ישלח לווטסאפ שלנו- שימוש בקישור כזה מתאים להדפסה על כרטיסי ביקור, פליירים, מצגת וכד'
  2. קישור קצר המכיל גם הודעה.
    הקישור הקצר הזה למשל https://wa.me/message/LKQPSONQA2L5A1
    מכיל בתוכו את ההודעה שהגדרתי: "שלום, מעניין אותי לשמוע על בניית אתר. תוכלו לחזור אלי?"

אין ספק ששימוש חכם בגרסת ביזנס יאפשר לנו למקסם את יכולות האפליקציה ווטסאפ לטובת הפעילות השיווקית שלנו.

השארת תגובה

תמונה של אודליה קוזלובסקי

אודליה קוזלובסקי

אודליה קוזלובסקי בעלת MB במנהל עסקים בהתמחות שיווק ופרסום, אסטרטגית ומומחית לשיווק דיגיטלי מתקדם ובעלת סוכנות המדיה אודיזיין לבניית אתרי וורדפרס ופרסום בגוגל וברשתות החברתיות החל משנת 2012. מעבירה קורסים וסדנאות בשיווק דיגיטלי בפלטפורמות שונות: מעוף, מנהיגות עסקית צעירה, תמך, המרכז להכשרה מקצועית ועוד.

לחזור אליכם בטלפון
עם הצעה משתלמת במיוחד
לבניית אתר וורדפרס?

מקפיצים מכירות!

קבלו במתנה את המדריך האינטרקטיבי שיגלה לכם איך אתר אינטרנט יעבוד בשבילכם ויקפיץ לכם את המכירות והשיווק!

דילוג לתוכן