ראשי » הדרכות לתחילת שנה » האם את מתכננת את 2022? אני התייאשתי מלתכנן…

  • אודות
    • לקוחות ממליצים
  • בניית אתרי וורדפרס
    • תהליך בניית אתר
    • תיק עבודות וורדפרס
    • למה וורדפרס?
    • איחסון אתרי וורדפרס
    • הדרכות וורדפרס
  • מחירון
    • אתר וורדפרס -פרלקס
    • אתר וורדפרס לניהול עצמי
    • בניית אתר וורדפרס מקצועי
    • חנות אינטרנטית בוורדפרס
    • דפי נחיתה בוורדפרס
    • בניית אתרים לעמותות וארגונים
  • חנות וורדפרס
    • חנות וורדפרס מעוצבת
    • חנות וורדפרס לניהול עצמי
  • קורסים ONLINE
  • שיווק דיגיטלי
    • קידום ופרסום בגוגל
    • פרסום ושיווק בפייסבוק
    • בניית משפכי שיווק ואוטומציה
  • מדריכים
    • הדרכות לניהול אתר וורדפרס
    • הדרכות לשיווק באינטרנט
    • הדרכות לעיצוב לאינטרנט
  • צור קשר
תפריט
  • אודות
    • לקוחות ממליצים
  • בניית אתרי וורדפרס
    • תהליך בניית אתר
    • תיק עבודות וורדפרס
    • למה וורדפרס?
    • איחסון אתרי וורדפרס
    • הדרכות וורדפרס
  • מחירון
    • אתר וורדפרס -פרלקס
    • אתר וורדפרס לניהול עצמי
    • בניית אתר וורדפרס מקצועי
    • חנות אינטרנטית בוורדפרס
    • דפי נחיתה בוורדפרס
    • בניית אתרים לעמותות וארגונים
  • חנות וורדפרס
    • חנות וורדפרס מעוצבת
    • חנות וורדפרס לניהול עצמי
  • קורסים ONLINE
  • שיווק דיגיטלי
    • קידום ופרסום בגוגל
    • פרסום ושיווק בפייסבוק
    • בניית משפכי שיווק ואוטומציה
  • מדריכים
    • הדרכות לניהול אתר וורדפרס
    • הדרכות לשיווק באינטרנט
    • הדרכות לעיצוב לאינטרנט
  • צור קשר
25/11/2021 07:53 אין תגובות admin

מאת יעל זלץ:

האם את מתכננת את 2022?
אני התייאשתי מלתכנן...

תוכן עניינים

האם אפשר לתכנן?

אחרי קורונה, 2020 שכמעט לא נחשבת, 2021 עם פוסט קורונה פעילה ודיבורים על גל חמישי – את מרגישה שלתכנן את השנה הבאה, 2022, זו בדיחה שלא מצליחה להצחיק. הרי כל מה שחשבנו התבלגן לנו, כל התכניות נגנזו, מה שחשבנו שיכניס לנו כסף – היה בזבוז גדול, ומה שתכננו להוציא – לא קנינו, אז למה לתכנן?

 
כיום, יחד עם המילה "תכנון" באות התחושות – אכזבה, תסכול, כעס, אשמה, האשמה, החמצה וגם בלגן, בלבול, חוסר אונים ו…
לכן, לפני שנדבר על "איך" לתכנן, לפני שנחליט על השיטה שמתאימה לנו, ואם נעשה את זה באקסל או בתוכנה מיוחדת, עם או בלי יעוץ ממוקד – קודם כל, בואי נדבר קודם על התכנון בעצמו ועל הגישה שלנו לתכנון.

בעלות עסקים אוהבות, כמו כולם, שיתנו טיפים ברורים שאומרים לנו מה לעשות.
אבל, הפעולות שנדרשות כדי לבצע משימה הן כמו קצה הקרחון שמציץ מעל המים בים.
הקרחון מטעה, כי רובו סמוי מן העין, וכך, כשהרואים חושבים שהם יודעים מה הקרחון – נגרמת התנגשות שהיא אסון!

 
טיפים והוראות איך, טכנית, מתכננים, מתעלמים ממה שאת מרגישה כשאת צריכה לתכנן – ולכן לא ישיגו את המטרה. תלמדי את השיטות הכי מתקדמות לתכנון עסקי ולבניית תחזית עסקית – אבל תסבירי לעצמך שאת, בעסק שלך, אינך יכולה להשתמש בה, ושהיא אינה מתאימה לך, ללקוחות שלך, לשוק שבתוכו את פועלת, ובכלל.
כדי להשקיע את הזמן הדרוש לבניית תכנית עסקית, עלינו להאמין, קודם כל, שבכלל אפשר לתכנן. הנה – קדימה!

צפוי או לא?

לפעמים אנחנו מרגישות שהזמן של התכנון הוא "חבל על הזמן" – יש כל כך הרבה דברים בלתי צפויים!
המילה צפוי בנויה בזמן עבר ובבנין סביל – כלומר, אנחנו לא מאשימים בגלוי את מי שלא צפה, שלא פעל, שלא שם לב.
הדבר היה בלתי צפוי, ואנחנו מתייחסים באמירה הזו רק לדבר עצמו, לא לאנשים שהיו אמורים לצפות אותו, להתכונן אליו ולהכין אותו.
המציאות היא שרוב הדברים שלא טרחנו להביט ולצפות אותם – היו כאן, מתחת לאף, כמו שאומרים, ורק היינו צריכים להסתכל ולראות אותם ולהיות מוכנים כשהם קורים.
את חושבת שלא? 

המודל הבא יוכיח לך, עם דוגמאות ופירוט – שרוב הדברים הינם צפויים בהחלט, שאפשר לתכנן אותם או להתכונן אליהם.

נוהל החלטות בתנאי אי ודאות

המודל עוסק בהחלטות:

החלטה עסקית נעשית תמיד בתנאי אי ודאות. אף פעם אין לדעת מה יקרה בעתיד ואי אפשר לחזות בדיוק את התוצאות של כל פעולה, השקעה או הוצאה כספית. בכל זאת, ארגונים ועסקים מחליטים… ומבצעים.

איך הם עושים זאת?
הם מנתחים מה הם יודעים ומה אינם יודעים
מתכננים את מה שאפשר לדעת
ומתכוננים אל מה שאי אפשר לדעת.

כך:

מודל הערכת הסיכונים שעוסק בדרכים להתכונן לקראת דברים שיכולים להתרחש מתאר ארבע אפשרויות שרק אחת מהן היא בלתי צפויה לחלוטין – הפתעה גמורה, כמו למצוא ברבור שחור בבריכה.

אם תבדקי את השבוע הבא, ואת החודש הבא תראי שאת יכולה בקלות לסמן את המתרחש בחייך האישיים – הבוקר, הצהרים, הערב בבית, הקניות, הבישולים – הם קבועים פחות או יותר. מנעד השינויים די קטן.

בעסק גם כן: ערבי חגים, ספירת מלאי, ה15 בחודש, התשלומים באשראי, העובדים, שעות העבודה, תקופות העומס ותקופות היובש, סוף העונה, הקולקציה החדשה – תראי כמה דברים צפויים וידועים יש בלוח השנה העסקי שלך!

אני מזמינה אותך עכשיו, להכניס את הנתונים הללו – התקורות, ההוצאות הקבועות, המכירות הקבועות, הממוצע של שעות העבודה של העובדות שלך – לחשבון מסודר, באקסל או ביומן. פתאום תראי שיותר מחצי מההתנהלות העסקית שלך צפויה מראש, לחלוטין. לדעתי – שישים אחוז, או שבעים.


אבל יש התרחשויות שאנחנו קוראים להן "בלתי צפויות" והסיבה היא שאנחנו לא טרחנו לחשוב עליהן!
התנהלנו בעצימת עיניים, אמרנו לעצמנו "יהיה בסדר" וברגע האחרון… אנחנו משלמות מחיר בכסף, בזמן, באנרגיות, בכעסים, בהתנצלויות… אבל הדברים הללו יכולים היו להיות ידועים מראש! קנסות שלא שילמנו, ביטוחים שלא דאגנו להם,
פנסיה שצריך להוריד אחרי חצי שנה של העסקה, כסף שמשכנו למרות שעוד מעט נצטרך לשלם מעמ… את כל אלו אפשר היה לצפות, אפשר היה לתכנן.

אם היינו מתכננים אותם – העסק היה זורם בנחת לפחות בשמונים אחוז מהפעילות שלו. בלי הפתעות, בלי לחץ, בלי הפקדות בהולות שגוזלות חצי יום בתורים בבנק ובלי להיות ערה לילה שלם כדי לספור את השעות לדיווח ללקוחות שלי.

האם בכל מקרה עשרים אחוז מההתנהלות העסקית שלנו תהיה בלתי צפויה?

לא.
לפחות 15% מההפתעות העסקיות, הגשם, הנזקים, הסחורה הפגומה, אפשר היה לצפות אותם, להתארגן ולהיערך כדי שתהיה לנו תכנית ב' כשהתקלות הללו יגיעו. פקקים, עיכובים במכס, עובד שחלה, מזגן תקול, הפסקת חשמל – אלו הן דוגמאות נוספות. במשבצת הטעות יושבים דברים שאפשר היה לצפות אותם! אפשר לאתר טעויות ולמנוע אותן!!


זהו, נשארו רק ההפתעות –
והן מעטות מאד!! באחוזים, ההתנהלות העסקית מפתיעה בחמישה או שלושה אחוזים בלבד.

נכון שמגיפת הקורונה היתה הפתעה – אבל עכשיו כבר לא. תכנני את 2022 – את יכולה, ובדרך שאדם רוצה לילך – בה מוליכין אותו בסייעתא דשמיא.

קבלי במתנה 3 פרקים מהספר: "הבית העסק הנבחר"

אני רוצה לקבל מתנה
« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

פוסטים אחרונים:
  • זה הולך להיות הסיפור של החיים שלך!
  • 3 כלים לשיווק יעיל בווטסאפ
  • איך להפסיק לבזבז כסף ולבחור באפיקי שיווק שבאמת מתאימים לעסק שלך
  • עשרת הדברות להצלחה במכירות
  • 5 דרכים להגדיל את הרווחיות על המוצר דרך אריזתו מחדש
  • "הנוסחה למיקוד עסקי מנצח"
  • בעלות עסק, 4 הטיפים – שיעזרו לכן להגיע מוכנות לסוף השנה!
  • האם את מתכננת את 2022? אני התייאשתי מלתכנן…
  • כל מה שצריך לדעת על קורסים דיגיטלים
  • הדרכות בוורדפרס- אוסף סרטונים
  • איך למקסם את הווטסאפ לפעילות העסק?
  • איך להפסיק לקבל ספאם מאתר הבנוי על אלמנטור?

ניווט מהיר

  • תיק עבודות
  • בניית אתרים לעמותות וארגונים
  • בניית חנויות דיגיטליות בוורדפרס
  • בניית אתרים לעסקים קטנים
  • בניית אתרים למגזר החרדי דתי
  • בניית דפי נחיתה בוורדפרס
  • מחירון
  • נגישות
  • מודל הכפפה

תיקי עבודות

  • עיצוב ומיתוג לעסקים
  • עיצוב ובניית דפי נחיתה

מדריכים

  • הגדלת מכירות באמצעות רשימות תפוצה
  • איך לכתוב דף נחיתה מוכר

יצירת קשר

  • זבוטינסקי 138 רמת גן, בניין בית דוד
  • 054-7261633
  • 03-9607575
  • odelya@odesign.co.il
  • לדף העסקי של אודיזיין

פוסטים אחרונים

זה הולך להיות הסיפור של החיים שלך!

3 כלים לשיווק יעיל בווטסאפ

איך להפסיק לבזבז כסף ולבחור באפיקי שיווק שבאמת מתאימים לעסק שלך

מועדון STARTER

יש לכם אתר וורדפרס? מעוניינים להתניע את העסק שלכם לשלב הבא באמצעות שיווק דיגיטלי?

הצטרפו למועדון STARTER  של אודיזיין וקבלו ראשונים עידכונים ומידע חשוב בתחום השיווק בדיגיטל וניהול אתר הוורדפרס שלכם. אפשר להצטרף לקבלת התכנים בווצאפ או במייל:

  • הצטרפו לקבוצת הווצאפ השקטה שלנו: "כל הסודות לשיווק דיגיטלי"
  • הצטרפו לקבלת תכנים במייל (אל דאגה, שולחים רק חומר סופר חשוב ולא חופרת..)
עיצוב ובניית אתר : ODESIGN 054-7261633
כל הזכויות שמורות 2016  |  התמונות באתר מתוך מאגר התמונות freepik
 
גלילה לראש העמוד

לחזור אליכם בטלפון
עם הצעה משתלמת במיוחד
לבניית אתר וורדפרס?

גלו אילו אלמנטים באתר
יפתרו לכם בקלות אתגרים בעסק!

קבלו במתנה את המדריך האינטרקטיבי שיגלה לכם
אילו אלמנטים יעשו בשבילכם את העבודה…

דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס